Efter "Radio i Handen" ...

SM7MCD

Well-Known Member
Det vore kul att höra (läsa) lite reflektioner efter ert besök av Radio i Handen. Vad gjorde störst intryck? något föredrag? någon utställning? att träffa radiofolk? etc.
 
Har tyvärr inte tid denna helg att åka dit, men har ändå ett par lotter från lotteriet, så man får hoppas på fru Fortuna!
 
Noterar att detta inte var ett ämne för detta annars så debattglada forum :confused:

Är SSA-frågor så "ointressanta" att ingen av forum debattörerna inte ens var där?
Tidigare år vet jag att det handlades en hel del från div. försäljare som ställde ut, var det ingen som ens köpte en "ny" mobilantenn som sägs utstråla nya DX-signaler :rolleyes:
Eller ... ?
 
SM7MCD said:
Noterar att detta inte var ett ämne för detta annars så debattglada forum :confused:
Samma öronbedövande tystnad på ssafaq-listan... Tydligen ingen som var där :D

Finns lite kort info på http://www.sm7eql.se/sm7/, samt i qrolle-listan på yahoo-groups.

73 de Lars, sm6rpz
 
Det hör väl lite till internetforumkulturen att ha en "eftersnacks"tråd - bland dom som var där.
Jag var där drygt 4h på lördagen och tyckte det fungerade bra för att vara ideell verksamhet. Det var kul att träffa gamla och nya signaler - men inte hann jag skaka hand med alla man borde, det tar tid ju viss tid att delta på föredragen också.
Tre varv i utställarhallen räckte, där fanns "det vanliga" plus några specialintressegrupper, ESR, FRO, QRP, nåt mer.

och skulle jag hittat nåt att klaga på - så hade jag gjort det på plats direkt till arrangören - och inte här på ham.se ;)
 
Back
Top