Efterlysning QTC 6-7/1973

ejla

Well-Known Member
Hejsan,
Har någon kvar sin QTC nr 6-7/1973? Skulle vilja ha SM5DJH:s artikel om 2m konverter! Fick tag i en hembyggd transverter på klubbauktionen! Vissa justeringar skulle behövas men saknar dokumentation. En PDF kopia skulle vara en trevlig överraskning...
73 Erkki SM5NBE
 
ejla said:
Hejsan,
Har någon kvar sin QTC nr 6-7/1973? Skulle vilja ha SM5DJH:s artikel om 2m konverter! Fick tag i en hembyggd transverter på klubbauktionen! Vissa justeringar skulle behövas men saknar dokumentation. En PDF kopia skulle vara en trevlig överraskning...
73 Erkki SM5NBE

Tusen tack Karl-Arne, SM0AOM!
Otroligt fint att det finns trevliga männsikor som ställer upp, letar och skannar!

73 Erkki SM5NBE /SA5N
 
Det är lite synd att inte SSA har alla gamla QTC inscannade och sökbara på sin hemsida för medlemmar.
 
Gamla QTC

Ingemar said:
Det är lite synd att inte SSA har alla gamla QTC inscannade och sökbara på sin hemsida för medlemmar.
Stackars scannare! I så fall hade jag gärna skänkt mina till dom så hade det blivit plats till lite annat i mitt förråd...:p
/Ingvar
 
Last edited:
I protokollet från SSA:s senaste styrelsemöte, den 2/6, kan man läsa följande:
12 Skanna in och skapa acrobat-filer av alla årgångar av QTC
Förslaget beskriver en manuell skanning av äldre årgångar där SSA endast har enstaka exemplar av tidningarna och en mera automatiserad skanning med sönderdelning av tidningsryggen för nyare årgångar. Styrelsen uppdrog åt WMU att inhämta yttrande från SL Medlemsservice Eric Lund SM6JSM över förslaget. I yttrandet skall inkluderas en bedömning av värdet för medlemmarna att ha tillgång till sådana filer.
Personligen hoppas jag att de kommer att ta detta steg. Finns en hel del intressant i tidigare nummer av QTC.

73 de Lars, sm6rpz
 
Back
Top