En svensk i förskingringen

CU2JT

Well-Known Member
Detta inlägg hamnade fel förut - operator error...

Efter mycket kludd har jag lyckats få tillträde till ham.se

Namnet är Gary och jag startade min bana som amatör på SL1CF där jag inte kunde låta bli att fingra på den gamla M/36 sändaren. B-licens i maj 1963 som SM5BGK och A-licens ett år senare.

Första riggen var en HRO och en Viking Navigator 40W med vars hjälp jag körde ihop ett DXCC på 40 meter CW.

Tillsammans med ett antal andra eldsjälar skaffade vi en klubb-licens, SK5AL, och körde massvis med tester från ett litet torp ute i den sörmländska landsbyggden, långt från TVI och annant störande.

Flyttade till SM7 1977 och och blev lite aktiv från SK7CE men sen blev det tyst. I juni 2004 flyttade vi till São Miguel, den största ön i Azorena och intresset vaknade igen. Jag kan försäkra att det är betydligt roligare att köra som CU2 än SM7.

Test-intresset finns fortfarande kvar men jag är i princip den ende fast boende amatören som kör tester så för det mesta vinner jag för Azorena...

Man hittar mig på CW/SSB/RTTY/PSK31 och fläckvis även på OLIVIA. På SSB hittar man mig säkrast på 14290 KHz kl 1830Z eller på 14247 runt 2000Z vardagar.

Hemsidan heter http://hem.passagen.se/garwik
 
Last edited:
Hej Gary, och tack för tidigare kontakt och mail, där vi tittat på er hemsida och laddar sparbössan så vi kanske kan åka till era vackra öar. Tack också för förslag på lämpligt QTH att hyra. Vi återkommer med mail om/när det blir dags, så ni får beställa leverans av snus och salt godis! Väl mött på banden igen!
SM6WXL Gunnel (QSO/QSL tidigare med SK6SJ)
 
Back
Top