Enkelt loggprogram ADIF-format

SE5X

Well-Known Member
Jag söker ett enkelt, fristående loggprogram som genererar en ADIF-fil. Förslag tas tacksamt emot.

När jag (och andra utan loggprogram) kör med en specialsignal skall alla QSO exporteras för att sedan importeras i klubbens huvudprogram för QSL-ande.
 
FLLog är ett enkelt ADFI-kompatibelt log-program som funkar både på Windows, OS X och Linux. Open source så man kan bygga det för Raspberry Pi också :)
 
När jag skulle logga några kontakter separat använde jag SMFF logger som egentligen är tänkt för att användas vid SMFF körning.

Litet, lättanvänt och exporterar ADIF
 
När jag skulle logga några kontakter separat använde jag SMFF logger som egentligen är tänkt för att användas vid SMFF körning. Litet, lättanvänt och exporterar ADIF

Självklart - tack för tipset. Det blir utmärkt. Tack också för alla andra tips - särskilt SM7I's loggprogram som var mycket elegant!
 
Ja, SMFF-logger, och vem som nu har gjort det (jag har det inte längre installerat), ska ha en eloge för att inte ha krånglat till det i onödan.

Egentligen har det ju allt jag behöver i ett loggprogram, utom då att automatiskt följa radions band/frekvensbyten, vilket ju är praktiskt för dagligt bruk med många bandbyten.
 
Jag har en fråga...
I FLLog anger man frekvens men i SMFF-logger anger man endast band.
Om man senare avser att ladda upp sin logbok bör man då från början välja ett program som anger frekvens.

Jag kör fortfarande "papperslogg" sen gammalt:) så jag behöver bli upplyst.
 
Back
Top