Erbjuden nytt boende - med möjligheter

bastuper

Well-Known Member
1 juli lades det ut en annons på Blocket: "Central bostad med möjlighet till amatörradio ".

Idag 26 augusti fick jag svar, någon som inte bott där mer än en månad skulle helt plötsligt sticka till Göteborg och hyresvärden verkade gräva lite på Blocket och fann min annons.

Så nu har man möjlighet att få ett boende där man kan få upp några antenner och börja prova denna trevliga radiohobby.

Så nu är det dags att damma av böckerna och börja plugga - hur jag nu ska lyckas med det konststycket. :cool:


Men den som inte ger sig....den lyckas till slut, kan avslöja att körkortet på bil tog mig 3 år att fixa teorin på + ca 40 körlektioner.


Men det är där mitt problem dyker upp, man hinner knappt börja läsa så fastnar man i dessa eltekniska enheterna t.ex. eller varför inte namnen på de delar en elapparat innehåller.
 
1 juli lades det ut en annons på Blocket: "Central bostad med möjlighet till amatörradio ".

Idag 26 augusti fick jag svar, någon som inte bott där mer än en månad skulle helt plötsligt sticka till Göteborg och hyresvärden verkade gräva lite på Blocket och fann min annons.

Ha! Vilket flyt. Kreativt att använda amatörradio som ett annonsargument!

Men den som inte ger sig....den lyckas till slut, kan avslöja att körkortet på bil tog mig 3 år att fixa teorin på + ca 40 körlektioner.

Det betyder oftast att man läst teorin mycket mer och därmed kan den bättre än de som bara halkat igenom. Många körlektioner är också bra, då minska risken att göra fel när man får "övningsköra själv" efter att man fått kortet.


Men det är där mitt problem dyker upp, man hinner knappt börja läsa så fastnar man i dessa eltekniska enheterna t.ex. eller varför inte namnen på de delar en elapparat innehåller.

...och det är här en "Elmer", en som redan har cert och vill (och kan!) förklara saker, är ovärderlig. En del spörsmål går säkert att ta upp här i forumet men direktkontakt är enklare.
 
Bra citat det där faktiskt du som tycker att det bara är bra med fler lektioner.

Om 2 veckor, mitten på september får jag nyckel men då går jag med dubbla hyror till månadskiftet vilket innebär att man får lite tid att rensa här samtidigt som kan bo in sig där.

Allt ska ju alltid ta så #¤%/ tid......Särskilt då man har 50 kartonger att gå igenom, jo visst har jag mycket skit i förrådet men 3 soppåsar fyllda och en fjärde på G!
 
Back
Top