ex. SM6HNL OZ1DDJ 9J2EF DJ0XL nu TA4/DJ0XL snart "riktigt" TA4-call

dj0xl

Member
Hejsan .
Skall göra en liten presentation :
1975 fik jag C-licens i SM . Körde mycket cw paa 15 m med en gp paa taket.Nog preskirberat men körde med en
yaesu FT474..?? en "del" över 10W !! :)

1976 flytt till OZ och fick paa köpet en dansk B-lic som blev uppgarderat till en A-lic aaret efter.
Lite qrv pga studier med en HW16 + HG10B vfo + LW ant.. Denna riggen saknar jag mcket -den var bara saa ärlig.
Skall nog skaffa en paa ebay.

1982 flytt till DL med callet DJ0XL. Ville bara jobba i DL ett par aar var det planerat...men blev hängande....
Et flertal riggar,Bl.a. TS120S (har jag ännu) Ten Tec Argonaut 515 (har jag oxo ännu) även HW9 blev byggd och
finns fortfarande i DL-schacket. Man blir nästan nostalgisk.....tänk den gaangen körde jag amtor med argonauten
och en Commondore 64, om det finns naagon oldtimer som kommer ihaag..??
Antennen var en HyiGain Explorer 14 paa en svensk ! tillvärkad alu mast fraan norrland..(sollefteaa?)
I een maanad 1999 körde jag ifraan Zambezi hospital som 9J2EF med en FT7 och vertikal dipol.



2010 Flera ferier i TA, och beslutade att där vill vi gärna bo mycket som pensionärer. 2012 flyttade vi ifraan Antalya
till den lilla staden Finike paa sydkusten laangt ifraan turisterna. Kör nu med en TS50 S(sked till sm6) och en K2 qrp
paa cw.GP paa taket. Har oxo testat psk32 men lite för opersonligt tycker jag.
Vill försöka att bygga en HB9CW/ZL-special paa terassen i augusi när vi aatervänder till TR - just nu "njuter"
vi av "sommaren" vid den dansk/tyska-gränsen. Qth är Flensborg.

73 Erland......uräkta om svenskan är lite knagglig..
,
 
Back
Top