SM4FPD
Well-Known Member
Är tydligen på gång:
"Grimeton Radio SAQ kommer att genomföra en extra sändning den 16 augusti.
Start och avstämning av sändaren börjar omkring klockan 09.15 UTC (11.15 lokal tid).
Sändningen av ett meddelande på frekvens 17,2 kHz CW, börjar klockan 09.40 UTC (11.40 lokal tid).
Själv har jag i många år tänkt bygga en mottagare för ändamålet.
Pendlat mellan konverter till separat mottagare, eller mottagare kombinerad som ultraljudslyssnare.
Den hinner förstås inte bli klar för denna sändning. Kanske ett höstprojekt. Kanske klar till nyår.
Vad har forumet för ideeer?
Just nu lutar det mest åt en separat mottagare.
Den här beskrivningen verkar trevlig: http://traktoria.org/files/radio-listen/SAQ/Receiver kit.pdf
Jag är inte intresserad av att göra datorn till en mottagare, och vill helst ha en liten portabel mottagare.
Är mest intresserad av att bygga analoga konstruktioner.
Synpunkter mottages.
Någon som byggd den länkade mottagaren?
Någon som har förslag till spolstomme till den länkade mottagarens ingångspole? dia 200 mm, bör kunna gå med 300 mm någon lämplig plastmoj i handeln?
de
SM4FPD
"Grimeton Radio SAQ kommer att genomföra en extra sändning den 16 augusti.
Start och avstämning av sändaren börjar omkring klockan 09.15 UTC (11.15 lokal tid).
Sändningen av ett meddelande på frekvens 17,2 kHz CW, börjar klockan 09.40 UTC (11.40 lokal tid).
Själv har jag i många år tänkt bygga en mottagare för ändamålet.
Pendlat mellan konverter till separat mottagare, eller mottagare kombinerad som ultraljudslyssnare.
Den hinner förstås inte bli klar för denna sändning. Kanske ett höstprojekt. Kanske klar till nyår.
Vad har forumet för ideeer?
Just nu lutar det mest åt en separat mottagare.
Den här beskrivningen verkar trevlig: http://traktoria.org/files/radio-listen/SAQ/Receiver kit.pdf
Jag är inte intresserad av att göra datorn till en mottagare, och vill helst ha en liten portabel mottagare.
Är mest intresserad av att bygga analoga konstruktioner.
Synpunkter mottages.
Någon som byggd den länkade mottagaren?
Någon som har förslag till spolstomme till den länkade mottagarens ingångspole? dia 200 mm, bör kunna gå med 300 mm någon lämplig plastmoj i handeln?
de
SM4FPD