SM4WII
Well-Known Member
Hade för avsikt att linda en Guanella-BALUN till min loop-antenn för 1,8-30 MHz och började rota lite efter ferriter, var inte många jag hade två lika dana av kunde snabbt konstateras. Frågan är vad detta är egentligen?
Kan man ta de oranga eller blå att linda på?
Har sökt runt på nätet och jag tycker mig se en stor oenighet vad de olika färgerna betyder egentligen?
Kanske beror det på ändamålet man skall använda dom till eller att förvirringen är total, åtminstånde är den det i mitt huvud! Kanske någon av er skulle kunna hjälpa mig att avhjälpa denna förvirring något?
På påsen till de oranga står det 3E25, de blå 3F3 och de ensamma gröna 3E1. Antar att det har något med materialet att göra...
De gul-vita kanman, om jag förstått rätt endast använda till LF-VLF-projekt.
Kan man ta de oranga eller blå att linda på?
Har sökt runt på nätet och jag tycker mig se en stor oenighet vad de olika färgerna betyder egentligen?
Kanske beror det på ändamålet man skall använda dom till eller att förvirringen är total, åtminstånde är den det i mitt huvud! Kanske någon av er skulle kunna hjälpa mig att avhjälpa denna förvirring något?
På påsen till de oranga står det 3E25, de blå 3F3 och de ensamma gröna 3E1. Antar att det har något med materialet att göra...
De gul-vita kanman, om jag förstått rätt endast använda till LF-VLF-projekt.