Nej Lennart, men jag har alltid facinerats av Amerikansk marknadsföring som med en massa ord kan säga en massa helt ovidkommande, och trots det få folk att köpa. De kan säga samma sak flera gånger, framifrån, bakifrån, vrängt, spegelvänt och upponer, och få det att verka som många finesser. Sen är produkten bara skit ändå.
Inte minst i bilbranchen, där motorer fick kvinno-namn, liksom blyad bensin, och man fortfarande talar om hästkrafter och V8
r.
Inom radio har Amerikanarna först pratat PTO och fått hela värdeln att tro, sen roofingfilter och fått hela världen att tro.
Däremot har jag träffat folk som kan detta med Amerikansk marknadsföring, (= att sälja konserverad gröt).
Nu fick jag i alla fall lust att besvara SM7CZR ironiska inlägg med lite humor.
Dock går det att ta det mesta på allvar i rätt sammanhang, visst skulle det gå att övertyga värmepumpköparen att han måste ha en fläkt som går åt rätt håll. Och därmed köpa "rätt" fabrikat. I detta fall, och bland kritiskt tänkande radioamatörer inser jag förståss att man bara ler lite.
de
SM4FPD