Flugfiskeintresserade?

sm7bux

Member
Finns det några flugfiskeintresserade radioamatörer?
Det finns ju många forum för detta intresse också men man vet oftast inte vem man kommunicerar med.
Det kunde vara intressant att se hur många av amatörerna som tex sitter och binder flugor, bygger spön eller flugfiskar.
För min egen del är jag intresserad av det mesta inom flugfiske vilket har inneburit att radioaktiviteten har avtagit ganska avsevärt.
Hör av er här!
73 de sm7bux/Kenth
 
Hej Kenth.
Det är nice med en andra hobby.
Jag började flugfiska för ca8 år sedan. men bindningen har blivit lite sidosatt på dom sista åren. Jag byggde 5 spön 95-96 och kände mig ganska nöjd med dom. jag har ett flugspö kvar som jag använder flitigt , när tid ges.
Mitt intresse för sportfiske började när jag fick mitt första egena spinnspö ca 5 år gammal sen har det hållit i sig..
Nu är det tid för strömming och näbbgäddor....
Har du provat att fiska näbbisar på flugspö...vilken känsla..gör en tubluga eller en stremer
med mycket flash och fiska in den ganska snabbt....ojojoj..
Jag använder min xyl inloggning..
73
de
sm7uso/micke
 
Flugfiske

Hej SM7BUX
Jag tycker om att flugfiska, faktiskt så att jag har bara varit radioamatör i 2år men flugfiskat i många många år, 20 år. Har oxå bundit lite flugor. QTH Härjedalen, så det finns gott om bra flugfiske vatten, så mycket fiske blir det under sommar halvåret.

73 de SM3YZM
 
Hmmm....hur fiskar man flugor ?????? Dom är ju ganska små eller hur, flugorna alltså.

Sorry...hehehe...kunde inte låta bli :D :D :D :D :D :D :D :D
 
SM7YGZ said:
Hmmm....hur fiskar man flugor ?????? Dom är ju ganska små eller hur, flugorna alltså.

Sorry...hehehe...kunde inte låta bli :D :D :D :D :D :D :D :D
Det är väl inget!
Då skulle du se när vi knottfiskar!
 
Flugfiske

sm7bux said:
Finns det några flugfiskeintresserade radioamatörer?
Det finns ju många forum för detta intresse också men man vet oftast inte vem man kommunicerar med.
Det kunde vara intressant att se hur många av amatörerna som tex sitter och binder flugor, bygger spön eller flugfiskar.
För min egen del är jag intresserad av det mesta inom flugfiske vilket har inneburit att radioaktiviteten har avtagit ganska avsevärt.
Hör av er här!
73 de sm7bux/Kenth
Hej Kenth.
Jag är intresserad av flugfiske och binder en del flugor.
73 de SM7RDT Bertil I Bjuv
 
Flugfiske

Flugfiskar en hel del, sitter just nu och binder upp lite sjösandsländor då kläckningen just startat här i Dalarna,lite senare i år än det brukar vara...
Hoppas på storöringen i helgen..:D
 
Hej Kenth !
Det är nog ganska många radioamatörer som har flugfiske som hobby.
Vi är ett gäng som brukar åka på en liten fiskeresa varje år.
I år bär det av till Hårkan och Långan.
Spännande blir det :cool:

/TKR
 
sm7tkr said:
Hej Kenth !
Det är nog ganska många radioamatörer som har flugfiske som hobby.
Vi är ett gäng som brukar åka på en liten fiskeresa varje år.
I år bär det av till Hårkan och Långan.
Spännande blir det :cool:

/TKR
Hej!
Signalen låter så himla bekant och jag tror att jag vill placera dej lite väster om mitt QTH.
Kul att det finns amatörer som tänker på annat än elektroner.
Jag tror att jag vet var Hårkan och Långan ligger men har aldrig varit där.
Jag och mina 2 söner har dom senaste åren åkt upp till Sorsele och flugfiskat.
I år blir det samma region och Giertsbäcken, både övre och nedre.
Vi sticker iväg vecka 34.
Ska sammanställa något för alla som svarat här men väntar till hösten och då är vi säkert många fler.
Är det några som binder flugor så har jag öppnat ett forum som heter Flugbindarmaffian.
http://fbm.phpbb2.se/
Skitfiske!
73 de sm7bux/Kenth
 
Last edited:
Back
Top