1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Frekvens fil till ft-817

Discussion in 'Program för amatörradio' started by SA6BSS, Aug 27, 2012.

1. SA6BSS

SA6BSS Well-Known Member

Hej, finns det någon som sitter på en en frekvens fil till ft-817 som man kan slänga in för scanning av repeater, simplex och i övrigt intressesankta kanaler på 6m, 2m och 70cm + övrigt, tex jakt/pmr

Mvh Mikael

mail: mikael_dagman@hotmail.com

1 person likes this.
  2. SM4IVE

SM4IVE Well-Known Member

3. SM4IVE

SM4IVE Well-Known Member

4. SA6BSS

SA6BSS Well-Known Member

Tack, kabel och program har jag, det är själva frekvensfilen i csv format jag letar efter, jag får börja snickra på en egen men det är en del pyssel så jag tänkte att det finns säkert några på forumet som sitter på en "färdig" fil där jag kan lägga till och ta bort frekvenser efter eget intresse.

5. SM3IXY

SM3IXY Well-Known Member

csv-fil

Hej
    Ja har en fil till 857, tyvärr går det inte att ladde upp den her. Tror den funker på 817.

/SM0IXY

6. SM7CZR

SM7CZR Old Member

Du kan alltid prova med att komprimera filen (zip) men om den är för stor funkar det inte.

7. SA6BSS

SA6BSS Well-Known Member

8. QRP

QRP Well-Known Member

Här har du ett program Home - CHIRP där du kan gör din egen uppsättning med frekvenser. Tror att det går att exportera även i csv-format.

9. SM3IXY

SM3IXY Well-Known Member

provar med zip

/0IXY

Attached Files:

10. SA6BSS

SA6BSS Well-Known Member

Grymt ! :) provar imorgon och återkommer med resultat, tack då länge.

11. SA6BSS

SA6BSS Well-Known Member

Så då har jag provat, men det verkar inte funka.
    har döpt om filen från "FT857.CSV.857" till "FT857.CSV" och försökt öppna den i både chirp och FTBasicMMO utan resultat.
    Tack iallafall, det var värt ett försök

/Mikael

12. SM3IXY

SM3IXY Well-Known Member

Konstigt?
    Jag använder programmet: FTBasicMMO och jag provade öppna filen och det var inga problem. Csv-filen är skapad med detta program.

/Stefan

13. SA6BSS

SA6BSS Well-Known Member

CSV filen du skickade är 7,16 kB (7*341 byte) upp-zipad med sitt original namn "FT857.CSV.857" kan du kolla om det stämmer.
    vore väldigt snällt om du hade möjlighet att prova att rar:a den igen och lägga upp.

/Mikael

14. SM3IXY

SM3IXY Well-Known Member

Hej micked
    Jag skickade filen ozippad på din hotmail.

/Stefan

15. SA6BSS

SA6BSS Well-Known Member

Tack, har provat med den filen också men jag får det inte att funka, jag sätter igång o knåpa på en egen fil :eek:

/Micke

16. sm4vlg

sm4vlg Well-Known Member

Hej Micke !

Har du lust att dela din minnesfil till FT-817 ?

/roy

Share This Page