Frekvens fil till ft-817

SA6BSS

Well-Known Member
Hej, finns det någon som sitter på en en frekvens fil till ft-817 som man kan slänga in för scanning av repeater, simplex och i övrigt intressesankta kanaler på 6m, 2m och 70cm + övrigt, tex jakt/pmr


Mvh Mikael

mail: mikael_dagman@hotmail.com
 
Tack, kabel och program har jag, det är själva frekvensfilen i csv format jag letar efter, jag får börja snickra på en egen men det är en del pyssel så jag tänkte att det finns säkert några på forumet som sitter på en "färdig" fil där jag kan lägga till och ta bort frekvenser efter eget intresse.
 
csv-fil

Hej
Ja har en fil till 857, tyvärr går det inte att ladde upp den her. Tror den funker på 817.

/SM0IXY
 
Du kan alltid prova med att komprimera filen (zip) men om den är för stor funkar det inte.
 
Här har du ett program Home - CHIRP där du kan gör din egen uppsättning med frekvenser. Tror att det går att exportera även i csv-format.
 
Så då har jag provat, men det verkar inte funka.
har döpt om filen från "FT857.CSV.857" till "FT857.CSV" och försökt öppna den i både chirp och FTBasicMMO utan resultat.
Tack iallafall, det var värt ett försök

/Mikael
 
Konstigt?
Jag använder programmet: FTBasicMMO och jag provade öppna filen och det var inga problem. Csv-filen är skapad med detta program.


/Stefan
 
CSV filen du skickade är 7,16 kB (7*341 byte) upp-zipad med sitt original namn "FT857.CSV.857" kan du kolla om det stämmer.
vore väldigt snällt om du hade möjlighet att prova att rar:a den igen och lägga upp.

/Mikael
 
Tack, har provat med den filen också men jag får det inte att funka, jag sätter igång o knåpa på en egen fil :eek:


/Micke
 
Back
Top