Frikoppling av QSL-byrån?!?

"men varför skall vissa andra bekosta andra ?"
Jag tycker liksom det är en av de grundläggande idéerna med en ideell förening. Det handlar både om pengar, arbete och kunskaper. Det handlar också om långsiktighet och delaktighet - om ett gemensamt intresse och att dela med sig. Den största omfördelningen av resurser tror jag handlar om hur ungdomar/nya medlemmar får hjälp av äldre/tidigare medlemmar. Jag vet inte hur många timmar av ideellt arbete SM3AVQ, SM3CLA, SM3AKB och SM3AGH lade ner på att ha CW-och radioteknikkurser med oss ynglingar i Gävle för ca 30 år sedan. Jag tror också att jag under 70-talet var nettobidragstagare ndg QSL-hantering och QTC-nytta. Nu kanske jag betalar igen en del.
Att hålla på och byråkratisera, fördyra och finfödela ekonomiadministrationen inom SSA för de resp 440kr tycker jag låter futtigt och onödigt.
 
sm5dxv Att hålla på och byråkratisera said:
Det befäster bara traditionen av "snåla radioamatörer" som återanvänder ett motstånd hur många gånger som helst. Nej, dom får antingen vara medlemmar och då betala "kittet" eller annars kan dom gott skicka sina QSL-kort privat om det passar!

Jan
 
Back
Top