Jag vill ställa om min FT-847 till att kunna sända på samtliga tillåtna amatörradioband mellan 160 m och 70 cm, och med "General Coverage RX", utan att öppna sändaren mer än nödvändigt. Efter mycket letande på internet har jag inte hittat någon annan lösning än alternativ 5 i General Coverage TX Mods by G1IVG.
Det till synes bästa alternativet är alternativ 4 rad 2, men då kan man inte sända mellan 7,1 och 7,2 MHz. Alternativ 1 rad 2 öppnar sändaren onödigt mycket på VHF och UHF. Dessutom får man felaktiga kanalsteg på VHF och UHF, om det inte efteråt går att rätta till dem via menyn.
Är det någon som har en annan lösning och kan ge mig råd på vägen?
Köpes:
Dessutom behöver jag ersätta kabeln till originalmikrofonen MH-31. Det är glapp i skärmanslutningen närmast RJ45-kontakten.
/ Göstha
Det till synes bästa alternativet är alternativ 4 rad 2, men då kan man inte sända mellan 7,1 och 7,2 MHz. Alternativ 1 rad 2 öppnar sändaren onödigt mycket på VHF och UHF. Dessutom får man felaktiga kanalsteg på VHF och UHF, om det inte efteråt går att rätta till dem via menyn.
Är det någon som har en annan lösning och kan ge mig råd på vägen?
Köpes:
Dessutom behöver jag ersätta kabeln till originalmikrofonen MH-31. Det är glapp i skärmanslutningen närmast RJ45-kontakten.
/ Göstha
Last edited: