Gamla QTC artiklar

SM0VPJ

Well-Known Member
Hej!

Vart kan man få tag på gamla artiklar ifrån QTC 5-94 ?

Det jag söker är en beskrivning på ett 2 m slutsteg som ska ha funnits med i QTC nr 5 -94
det lär även finnas en rättelse till den beskrivningen. Har försökt leta på nätet utan framgång.

Kanske nån där ute har svaret?


// Janne
 
Hej!

Vart kan man få tag på gamla artiklar ifrån QTC 5-94 ?

Det jag söker är en beskrivning på ett 2 m slutsteg som ska ha funnits med i QTC nr 5 -94
det lär även finnas en rättelse till den beskrivningen. Har försökt leta på nätet utan framgång.

Kanske nån där ute har svaret?


// Janne


***

Hej!

Har sökt i det nummer som skriver om. Det finnes ej någon artikel om 2 m slutsteg i detta nummer.
Jag kan skanna av artikeln om du hittar det rätta numret..
Du kan skicka din Eḿailadr till mig. Min adr hittar du hos SSA.

CTK/stig
 
***

Hej!

Har sökt i det nummer som skriver om. Det finnes ej någon artikel om 2 m slutsteg i detta nummer.
Jag kan skanna av artikeln om du hittar det rätta numret..
Du kan skicka din Eḿailadr till mig. Min adr hittar du hos SSA.

CTK/stig

***

Sökt lite på nätet.

2 m slutsteg 83 1 5
2 m slutsteg /Kommentar/ 83 4 132
Slutsteg för 144 MHz, 160 W 79 10 347

Om du känner till vilken författare till artikeln kan jag söka vidare.

CTK/stig
 
Vilket slutsteg menar du? Även jag har hittat några för 2M. Hittade ett klass C i nummer 1 1994 och ett linjärt i nummer 2 1991.

Gamla nummer av QTC finns på KTH's bibliotek (i arkivet).
 
Last edited:
Vilket slutsteg menar du? Även jag har hittat några för 2M. Hittade ett klass C i nummer 1 1994 och ett linjärt i nummer 2 1991.

Gamla nummer av QTC finns på KTH's bibliotek (i arkivet).

Hej!

Hmmm, av någon anledning glömde jag tala om att det rör sig om ett transitoriserat steg.
Det du har hittat i 94 /1 är det jag menade.

Jag har fått hjälp med kopior på artikeln så, case is closed.

Tackar ödmjukast för visat intresse och hjälp. Ställde samma fråga till SSA kansliet som hälsade att dom vidarebefordrat min fråga till lämlig instans men än så länge har det inte
resulterat i något svar. Trodde dom om någon visste vart man kunde hitta artikeln.

Jag vet att en del (alla??) bibliotek kan fixa fram tidskrifter, men jag fiskade nog efter en PDF-fil eller annat elektroniskt format.

73/Janne
 
Back
Top