G'day alla ni Svenska Amatörer

vk4tpt

Member
Ja just det. Jag kan Svenska, trots att jag är en äkta Australier. Jag bodde i Göteborg och Borås från 1986 till 1999. Nu är jag i Maryborough, Queensland, Australien.
Jag är pensionerad Radio tekniker äfter 45år med reperation av hf, vhf och uhf fast och mobil radio apparat. När man jobba med sådant, har man inte så mycket lust att syssla med det samma i sin fritid. Därför fick jag min Radiocertifikat för bara ett år sen.
Jag är aktiv på 80, 40, 20, 15 och 10m samt 2m och 70cm. Utrustningen inkludera 2st. Kenwood TS 520 S, Icom IC 730, Icom IC 2410 H, Ex militär GRC 106, 27mhz cb och uhf cb, diversa Mottagare, och ett hel rum fullpakat med delar, testapparater,antenner odl.
Och sen har vi datorn. Jag har EchoLink och Skype "Raystock". Just nu är jag fullt uptagit med att översätta GSAs 8s8bt sajt till Engelska
Hör av er, till och med om ni bara vill snacka en stund.
73 de vk4tpt Ray Stockdale
 
vk4tpt said:
Ja just det. Jag kan Svenska, trots att jag är en äkta Australier. Jag bodde i Göteborg och Borås från 1986 till 1999. Nu är jag i Maryborough, Queensland, Australien.
Jag är pensionerad Radio tekniker äfter 45år med reperation av hf, vhf och uhf fast och mobil radio apparat. När man jobba med sådant, har man inte så mycket lust att syssla med det samma i sin fritid. Därför fick jag min Radiocertifikat för bara ett år sen.
Jag är aktiv på 80, 40, 20, 15 och 10m samt 2m och 70cm. Utrustningen inkludera 2st. Kenwood TS 520 S, Icom IC 730, Icom IC 2410 H, Ex militär GRC 106, 27mhz cb och uhf cb, diversa Mottagare, och ett hel rum fullpakat med delar, testapparater,antenner odl.
Och sen har vi datorn. Jag har EchoLink och Skype "Raystock". Just nu är jag fullt uptagit med att översätta GSAs 8s8bt sajt till Engelska
Hör av er, till och med om ni bara vill snacka en stund.
73 de vk4tpt Ray Stockdale

Hej! Välkommen! det var bra att hitta hit ända från VK!!

Lite nyfiken! vad kör du på 144mhz?

73 Håkan SM7WSJ
 
SM7WSJ said:
Hej! Välkommen! det var bra att hitta hit ända från VK!!

Lite nyfiken! vad kör du på 144mhz?

73 Håkan SM7WSJ


Inte så långt vid ljusets hastighet. Icom ic2410 är 2m-70cm FM med 35w uteffekt
Har 5 element yagi på 2m och 12db colinear vertikal på 70cm. Jag kan nå båda echolink repetrar vk4nrl och vk4hnl härifrån plus direkt som individual användare.
Roligt att skriva det gamla vikingaspråket igen.
73, god jul och ett gott nyt år.
Ray vk4tpt
 
Välkommen in på conference *SWEDEN* (55835) på Echolinken. Brukar vara god aktivitet där..
 
trevligt Skype QSO med Ray 8/12-05

Hej alla.

Jag hade ett mycket trevligt Skype QSO med Ray idag.
Han säger bla att 10m är mycket öppet just nu 'down under'

tänk om man kunde köra honom via 10m kring julhelgerna :)

73 de SM5WZG Mats i Eskilstuna JO89FJ

p.s Ray's svenska är utmärkt
 
Hej Mats och alla.

Jag har lyssnat nogrant på alla hf band och tyvärr inte fått många signal från Dx länder.

Undantag är på 7,050 till 7,100 vid "Grå linje" då hörs ofta Tyskland, Polen, Italien osv.

Jultomten tog med hit en TS 530s, så nu står 4 st hf riggar på bordet. Har sätt upp en sk."Off Center Fed Dipole" Och lyssnar med jämt mellanrum på 7060 och 7085.

Annars finns alltid Echolink eller Skype.

73, vk4tpt, Ray
 
vk4tpt said:
Hej Mats och alla.

Jag har lyssnat nogrant på alla hf band och tyvärr inte fått många signal från Dx länder.
73, vk4tpt, Ray

Ray, om Du skulle behöva Azores så finns jag tillgänglig på 80-10m CW/SSB/RTTY/PSK och även OLIVIA.

Kolla in hemsidan på http://hem.passagen.se/garwik för e-postadress m.m. om Du vill försöka ett SKED

//Gary - CU2JT
 
Back
Top