Gemensam beställning av Arrow 2/70 portabel yagi från Difona

SM0TGU

Well-Known Member
Hej,
jag funderar på att beställa en portabel 2/70 Yagi Arrow-antenn från Difona i Tyskland eftersom det inte finns till beställning eller köp i Sverige. Difona har det bästa priset i Europa.

https://difona.de/amateurfunk/antennen/ ukw-antennen/richtantennen/79/arrow-antenna-146/43 7-10bp

Om någon vill följa med på en beställning och dela på fraktpriset kan ni höra av er till mig genom svar i denna tråd senast söndag 17/1 (2021). Jag lägger ut alla pengar i förväg, ni betalar vid leverans/hämtning från mig. OBS! jag gör ingen vinst på detta.

Hämtning sker sedan hos mig i Sollentuna. Om du vill att jag ska skicka vidare inom Sverige tillkommer den fraktkostnaden, jag uppskattar att det går att skicka vidare inom Sverige för max 100 kr. Men då är det nästan enklare om du beställer direkt från Difona själv...

//Lars SM0TGU
 
109 EUR kostar antennen. Frakten för tre antenner är 15 EUR, så om vi är tre som delar = 5 EUR/st.
Som jämförelse kostar frakt från USA för en antenn 40 US$ och sedan tillkommer moms + eventuell tullavgift.
Tre antenner från USA kostar 80 US$ i frakt...
 
Last edited:
Back
Top