Genesis Radio, SDR

SM7VZX

Well-Known Member
Är testat denne???

Samir, SM7VZX

Re: [GenesisRadio] G59MK2 pre-orders taken NOW + very SPECIAL promotional offer


NOTE to ALL

I believe Nick made a typing error in this email....

The G59MK2 does NOT INCLUDE 2 meters !!!



----- Original Message -----
From: Nick
To: GenesisRadio@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, September 21, 2010 9:43 PM
Subject: [GenesisRadio] G59MK2 pre-orders taken NOW + very SPECIAL promotional offer




Hi all -

the kitting of the G59MK2 is almost done; I am now awaiting delivery of the last 2 components.
I should be able to ship kits in a week or two.

The regular (web advertised) price is US$349 + postage.

HOWEVER if I can get 50 orders straight away then I will
make a very special promotional offer to the first 50 buyers
of USD$ 199 + postage.

That's right - a brand spanking new, complete 160m-2m SDR transceiver G59MK2 kit for
just $199 !

So if you are interested in this special offer (and you would be absolutely mad not to jump on it!!)
forward your payment of USD$199 +$25 international air mail postage via Paypal to nick@... ASAP.

Once again, this is a very SPECIAL promotional offer. Tell your friends and spread the word.

I have reserved 10 kits for US customers who prefer to place order via Bruce, KF1Z.
If this is your preference, then please contact Bruce directly on kf1z@... to arrange payment.


Thank you for your support,

73 Nick VK1AA / VK2DX




--------------------------------------------------
Nicholas Hacko
4th Floor, Suite 403
Culwulla Chambers
67 Castlereagh St.
Sydney 2000 NSW
AUSTRALIA

Phone: 02 9232 0500
Fax: 02 9233 2273
Genesis G40 SDR Radio Transceiver QRP Kit
 
Bra erbjudande.
På tok för mycket komponenter för min smak. +100timmars byggtid.
Jag vill att SDR skall vara en hobby, inte ett jobb varenda kväll i två månader!

Har byggt färdigt min Softrock 6.3 RXTX men inte driftsatt den ännu då orken tog slut på de sista toriderna i TX:ens LPF, å den är nog en en femtedel så stor som G59:an.

Men för de som orkar bygga så är det säkert ett helt OK erbjudande.
 
Jag har byggt G59:an med tillhörande GPA10 för nåt år sen då jag ändå satt med nyopererat knä men det är först nu jag har fått tummarna loss och monterat ihop sakerna i låda. Efter mycket trimmande i programmet (GSDR) kan jag bara tycka att den presterar fantastiskt.
Jodå, det tog en jäkla tid att löda ihop de här korten men samtidigt var det väldigt lärorikt och nyttigt att sätta sig in i tekniken med quadrature sampling. Prestandamässigt tror jag nog att den klår min gamla TS850 med några hästlängder.
Väl värd besväret att ha byggt några hundra timmar.
 
Spännande!
Jag beställde min G59:a för ca 1år sedan och jag har precis kommit igång
med att börja bygga den.
Visst, det är mycket komponenter men det är en jättefin byggsats och
en mycket detaljerad och pedagogisk byggbeskrivning finns att hämta på deras hemsida.
Tyvärr har "Genesis radio" inte varit så duktiga på att svara på mejl och det tog mig minst 5 mejl
innan jag lyckades lägga en beställning :confused:
Så om det uppstår problem med beställningen kan det kanske bli jobbigt.

/Emil
 
Har haft min 59:a i snart två år, den var relativt lättbyggd men tog några timmar.

Det enda var att du bör vara noga med att läsa av och sortera upp drosslarna ordentligt, gärna under en stark lampa;)

Har kört något CW QSO med grannarna barfota. Ett problem med alla SDR stationer av det här slaget är att hitta ett bra ljudkort till ett rimligt pris. Helst ska det kunna 24bitar i 192KS/s, det ska ha så stor dynamik som det bara går. Om du kör med en desktop med modernt moderkort kan det faktiskt vara hyfsat på ljudhanteringen.

Men när du byggt den och lyssnar genom ett bra ljudkort så kommer belöningen, DSPn finns där men också den där närheten som bara finns i direktblandade mottagare, vilken skillnad mot de stora riggarnas trippel eller quadruppelblandade mottagare.

Ett litet aber är att du är hänvisad till deras mjukvara, det är, har jag för mig, en omskriven version av PowerSDR. Det gör att du blir lite låst, tyvärr så har de inte släppt någon dokumentation av protokollen.

Det finns en rätt livaktig Yahoogrupp kring G59:an att ställa frågor i m.m, som någon skrev är Genesis svåra att få svar från.
 
Last edited:
Back
Top