GlobalQSL

SA5BYS

Well-Known Member
Nån som använder GlobalQSL och i så fall vad är era erfarenheter, positiva och negativa?
 
Ladda INTE upp hela loggen bara.

Ladda bara upp dom du absolut vill ha kort ifrån, och svar till dom du har fått kort ifrån.

Jag har ibland fått 10 QSL från samma globalanvändare på samma band/mode och då har jag redan tidigare svarat på kort från den personen på det bandet.
 
Last edited:
Har använt GlobalQSL i flera år, fungerar jättebra.
Kör alla mina "vardags-QSL" den vägen. Även enkelt att lägga in mauellt, t.ex. kort man svarar till lyssnaramatörer.
När vi körde SJxSOP aktiviteten fixade jag snabbt ett kort i GlobalQSL och dundrade iväg 2700 kort i en batch, funkade fint.
Priset ligger på runt 75-80 öre/kort (vid 1000 kort).

Det enda man möjligtvis kunde önska är en något bättre editor för att skapa själva layouten till bak och framsida. Den är lite knölig att använda, men man lär sig knepen snabbt.
 
Jag har för mig att man kunde skicka in färdiga framsidor om man ville, för jag har också hört att editorn är trasslig.

Det kan ju vara värt att maila och fråga om det om man annars är nöjd med tjänsten.

Jag kommer nog att ansluta mig till Global när mina egna kort börjar vara slut.
 
Du kan skapa din fram- och baksidesbild i vilket bildredigeringsprogram som helst.
Öppna sedan Global QSL- editorn och ladda upp dina bilder som bakgrundsbild för fram respektive baksida.
Se bara till att baksidan har ett tomt utrymme för QSO-info.
 
Ställde frågan till Azar och fick följande svar:

Hello Hans,

I am happy to get your question, our editor is made for people with some skills to design the card, the market offer very professional tools and if you know how to use it you can easily interface with our editor and upload your design, you just have to save your design as a jpeg files and open it with our editor and upload it to your account.

If you do not have any professional person to design your cards, please send me the images and your info and we can do it for you at no charge.

Hope to serve you in the near future.

73

Azar 4X6MI


Så; samma tips som jag nämnde tidigare, du kan skapa bilden i vilket verktyg som helst och sedan ladda upp bilden i editorn. Fixar du det inte själv, så hjälper Azar dig.
 
Back
Top