Granskning av SSA:s arbete i Samverkansgruppen

Kan ni inom ESR aldrig acceptera samhällsförändringar? Ska vi tillbaka till kalla kriget
också?

Ibland får jag det intrycket att ni inom ESR inte är något annat än en grupp bittra reaktionärer.

Jag skulle bli väldigt glad om du kunde utveckla dina tankar kring amatörradio och samhällsförändringar lite. Jag har lite svårt att se vilka förändringar i samhället som skulle påverka vår hobby. Ja förutom stördimman då som har ökat många gånger om sedan jag blev amatör i slutet av 80-talet.
 
Sedan Ulf blivit radioamatör har Televerket blivit PTS, B91 upphört att gälla, CW kravet försvunnit och det är ett nytt
regelverk både för att bli radioamatör och för att utöva hobbyn.

Var har du varit de sista 25 åren Ulf?
 
Sedan Ulf blivit radioamatör har Televerket blivit PTS, B91 upphört att gälla, CW kravet försvunnit och det är ett nytt
regelverk både för att bli radioamatör och för att utöva hobbyn.

Var har du varit de sista 25 åren Ulf?

Jag tolkar ditt svar som att du är totalt okunnig om vad som diskuteras. Hade du haft minsta aning om vad som diskuteras hade du diskuterat fakta och inte gått till angrep mot mig som person.
 
ASX uppfattning om sakernas tillstånd är kanske ett resultat av samhällsutvecklingen? Bevare mig väl för samhällsutvecklingen.
 
Sedan Ulf blivit radioamatör har Televerket blivit PTS, B91 upphört att gälla, CW kravet försvunnit och det är ett nytt
regelverk både för att bli radioamatör och för att utöva hobbyn.

Var har du varit de sista 25 åren Ulf?

Anser du att detta sammanfattar Dina svar på de frågor några av oss ställt? Om så är fallet - självmarkerande i högsta grad!

/Lasse
 
Back
Top