Jag drog igång min R-7000 igår kväll för att se om det fanns något spännande att lyssna på, men det gick inget vidare. Radion är helt tyst och S-metern står konstant och stadigt på noll (även när S/C-omkopplaren står på C). Jag har konstaterat följande:
- Backupbatteriet till minnena är slut; programmerar jag ett minne så tappar radion det efter att ha varit avstängd i några minuter.
- Displayen funkar fint och beter sig helt normalt, inklusive dimningen.
- Det är *mycket* litet brus från högtalaren, även med volymkontrollen uppvriden rätt högt (och litet skrap nära noll).
- Skanningen funkar.
- Talsyntesen funkar.
- "ATT" och "1 GHz" lyser *inte* upp i displayen när jag aktiverar dem, inte heller hör jag några reläklick.
- Beteendet är oberoende av vilket trafikslag jag väljer.
Pjäsen fungerade så sent som för några månader sedan.
Har någon några idéer? Jag har inte öppnat och kollat spänningarna. Servicemanual har jag laddat ner.
- Backupbatteriet till minnena är slut; programmerar jag ett minne så tappar radion det efter att ha varit avstängd i några minuter.
- Displayen funkar fint och beter sig helt normalt, inklusive dimningen.
- Det är *mycket* litet brus från högtalaren, även med volymkontrollen uppvriden rätt högt (och litet skrap nära noll).
- Skanningen funkar.
- Talsyntesen funkar.
- "ATT" och "1 GHz" lyser *inte* upp i displayen när jag aktiverar dem, inte heller hör jag några reläklick.
- Beteendet är oberoende av vilket trafikslag jag väljer.
Pjäsen fungerade så sent som för några månader sedan.
Har någon några idéer? Jag har inte öppnat och kollat spänningarna. Servicemanual har jag laddat ner.