Ham Radio de Luxe

Samma typ av dator

Hej igen!

Ja det är lite av ett mysterium för min del.
Min amatörgranne kom och kollade på min dator och lyckades inte heller få igång det trots flera nyinstallationer. HRD fungerade dock på hans dator - som är en exact likadan.
Det måste tydligen bero på någon konflikt med något annat som jag tidigare installerat på datorn. Någon som har en bra länk till ICOM Control (tror jag att det heter)?

73 de SM5GJB

:)
 
Hej igen!

Ja det är lite av ett mysterium för min del.
Min amatörgranne kom och kollade på min dator och lyckades inte heller få igång det trots flera nyinstallationer. HRD fungerade dock på hans dator - som är en exact likadan.
Det måste tydligen bero på någon konflikt med något annat som jag tidigare installerat på datorn. Någon som har en bra länk till ICOM Control (tror jag att det heter)?

73 de SM5GJB

:)

Detta kanske ?
ICOMtrol Home
 
Nu har jag installerat HRD på min gamla dator med Windows 98. Det startar men bara från CD:n som jag gjorde men inte när jag kör setupen från hårddisken. För min del är det ju en stor framgång. Dessutom som SM0VPJ konstaterade - efter en låång uppstartstid. Kul!

:p
 
Last edited:
Hej.

Har använd HRD 3 års tid, fungerar utmärkt och uppstartstid ca:15 sek. mät senast idag.

//TL
 
Hej

En liten fråga till er andra som kör HRD. Jag är inte helt förtjust i logg-funktionen. det är egentligen enda skälet till att jag inte börjat köra hrd fullt ut. När jag är i inmatningsfältet i loggen kan jag inte se beamriktning och sunrise och sunset på den station jag knappar in. Det kan jag i tex logger32.

Har jag bara missat någon inställning eller är det så? Tycker oxo att själva imnatningsdelen är lite seg och otymplig men det är ju en smaksak. Ja jag kör senaste versionen.. beta..

73 de Örjan 7PXS
 
Hej!

Efter vad jag förstår av supportforumet Ham Radio Deluxe Support Forums - Powered by vBulletin så kommer loggen att vidareutvecklas när herr überprogrammer Simon Brown är färdig med Digital Master 780.

Jag kör själv HRD loggen och tycker att det funkar bra men det är alltid lättare att lära nytt än att lära om. Jag började med HRD efter att ha kört ett kort tag med EZ-log och saknar precis som du en del funktionalitet men det man får på köpet med HRD överväger.

Jag har byggt en fullständigt fjärrstyrd station runt en IC-756 Pro III med Skype för ljudet och rotorkontroll via HRD serial port server. Allt fungerar klockrent, så jag har överseende med att några fält i loggen kanske inte är precis som jag vill ha det men Simon är mycket lyhörd för 'kundernas' önskemål via supportforumet så det är bara att önska.
Det kan ta ett tag men om önskemålen är vettiga så blir det leverans förr eller senare.

BTW det är helt fantastiskt hur en enda människa har kunnat skapa HRD-sviten och dessutom inte vill ha betalt. Undrar hur många tusen timmar som är nedlagda i det projektet?

73 de Anders
 
Back
Top