sm0kfr
Well-Known Member
Hej alla!
Min IC-7200 är kopplad till en bärbar dator (Ham Radio Deluxe) meddelst en USB-kabel.
Jag har inte lyckats få ljudet från radion till datorns högtalare. Jag får inte heller någon kontakt mellan datorns mikrofon (ptt) och radion. Med andra ord det verkar som om när det gäller audion så är det inte kontakt.
Jag kan emellertid använda de andra styrfunktionerna i programmet.
Jag kan inte för mitt liv få någon rätsida på detta.
Jag har laddat ner de rekommenderade drivrutinerna.
Något fel har jag uppenbarligen gjort men vad???
Finns det någon därute med något tips vore jag tacksam.
Jag trodde att jag inte skulle behöva köpa ett 1500 sek interface utan kunna styra radion helt från laptoppen med bara den enkla USB-kabelanslutningen.
Kanske går det inte utan interface, om inte, vill jag veta i varje fall, så att jag inte ligger sömnlös natten i ända.
73 de
SM0KFR
Min IC-7200 är kopplad till en bärbar dator (Ham Radio Deluxe) meddelst en USB-kabel.
Jag har inte lyckats få ljudet från radion till datorns högtalare. Jag får inte heller någon kontakt mellan datorns mikrofon (ptt) och radion. Med andra ord det verkar som om när det gäller audion så är det inte kontakt.
Jag kan emellertid använda de andra styrfunktionerna i programmet.
Jag kan inte för mitt liv få någon rätsida på detta.
Jag har laddat ner de rekommenderade drivrutinerna.
Något fel har jag uppenbarligen gjort men vad???
Finns det någon därute med något tips vore jag tacksam.
Jag trodde att jag inte skulle behöva köpa ett 1500 sek interface utan kunna styra radion helt från laptoppen med bara den enkla USB-kabelanslutningen.
Kanske går det inte utan interface, om inte, vill jag veta i varje fall, så att jag inte ligger sömnlös natten i ända.
73 de
SM0KFR