Ham Radio Deluxe

Hej!

Jag testar för närvarande ett mjukvaruprogramet Ham Radio Deluxe, jag får ett pulserande ljud på radion när jag kör detta program. Någon som har förslag på hur man blir av med detta? har provat Logger32, där har jag inga störningar på radion.

73 SM3YZM
 
Rigg-styrning ja

Ja, förnärvarande bara rigg-styrning. Håller på att utvärderar olika program, det finns en del att välja på. Med tiden hadde jag väl också tänkt mig att kunna köra lite digitalt, PSK31 etc. Loggning är väl också ganska bekvämt när man först har radion kopplad till PC'n. Radion jag har är en Yaesu FT-897,om det har någon betydelse vet jag inte.

73 SM3YZM
 
Glömde fråga dig vilket interface du använder mellan radio och pc men förmodar att du använder CT-62. Spontant låter det som om ett "jordninsfel", pc'n är den kopplad till ett jordat uttag ? Är radions nätagg. kopplat till ett jordat uttag ? Jordat uttag = 220V

På radion:
I menyn, val 20 är det ställt till CAT ?
I menyn, val 19 är det ställt till 38400 ?

I HRD:
Samma hastighet 38400 på com-porten som radio är kopplad till ?

* Prova att ändra port hastigheterna

* Använder du senaste versionen av HRD ?

Löser inte detta ditt problem kolla på http://www.ham-radio.ch/forums/index.php

73

/Robban
SM7YGZ
 
På samtliga frågor är svaret ja. Jag får titta närmare på hänvisad webb adress.
För det är ju så, om det innebär interference att använda mjukvaran, så blir så att man låter bli att använda programet, och det är ju tråkigt. Finns det andra freeware's med liknande funktioner?

/SM3YZM
 
Jag har testat och kör med HRD utan några som helst problem mest PSK delen. Kolla på HRD forumet dom är mycket hjälpsamma. Känner faktiskt inte till något bättre riggstyrningsprogram som är så komplett och som fungerar så bra som HRD gör.

Synd jag inte kunde hjälpa dig.

73

/Robban
 
Back
Top