Ham.se uppdaterat 19:e Maj 2015

Martin Björnström

Well-Known Member
Hej alla,

Vi har haft problem med vår tidigare vBulletin foruminstallation. Hackerintrång och programvara som blivit för gammal gjorde att vi satsat på en helt ny plattform. Alla medlemmar och inlägg har naturligtvis följt med till denna nya sajt.

Allt arbete är ännu inte avslutat utan vi kommer trimma inställningar och utseendet under veckan som följer. När vi nått en nivå vi gillar kommer alla medlemmar meddelas via epost för att återfå den aktivitetsnivå som rått tidigare här på sidorna.

Med varma hälsningar

Martin & Tommy (SM7NZB)
 
Ser bra ut, det direkta intrycket - sedan kommer uppladdning av bilder med mera :)

Tack för allt jobb du/ni lägger ned.
 
Hej!
Ser bra ut! En aning blek, dock. ;)
Jag laddade upp min avatar, funkade fint!
Tack för ideellt jobb! 73!
 
Tråden "Svenska Amatörradio grupper på Facebook" i "Övrigt" är totalt obegriplig nu!
 
Hm lite blekt och otydligt som någon skrev, är kanske en vanesak. Var inne å kollade PM och skulle passa på att radera en del gammalt. Hittar inget Delete/Ta bort kommando, ingen papperskorg, ingenting. Hur raderar man gamla PM i nya plattformen?
 
Blir nog kul det här ett tag tills att sitter på plats igen :cool: GLD har blivit av med PM och jag som vill bli av med mina blir inte av med dem .. ha ha Lycka till alla Admins!

Blir nog bra det här om vi ger det lite tid i alla fall :)
 
Lite tråkigt att man inte kan se nya inlägg utan måste läsa alla poster och kolla på tid och datum
 
Lite tråkigt att man inte kan se nya inlägg utan måste läsa alla poster och kolla på tid och datum
Man kan markera forum som läst. Uppe i menyn "Mark Forums Read" Då kommer delforum med nya inlägg att framträda på ungefär samma sätt som tidigare.
 
Hittade den möjligheten nyss. I min mobil är det ganska liten skillnad mellan läst/oläst, kan man få föreslå skilda färger?
 
Jag skrev lite fel i ett inlägg men kan inte editera.
Får man inte ångra sig nu längre:oops:
 
Något helt annat.....
Kan man göra pricken för nya meddelanden större så en svagsynt darrhänt trevlig kille som jag lättare prickar den med musen?
73 Göran
 
Jag tycker uppdateringen är alldeles lysande !

Stort tack till admin och hela staben !!!

Säg till om jag kan hjälpa till på något sätt, har ju god vana av att administrera forum :)
 
Just nu verkar det som om man inte kan redigera sina egna inlägg. Mitt förslag har tidigare varit att inlägget man skriver skall vara redigerbara i en vecka. Sen skall det låsas. Det finns väldigt många exempel på hur man gått in och ändrat på historien i efterhand.
 
Back
Top