HAM.se uppgraderat i natt

Jag kör med den halvkassa appen och tycker att det funkar perfekt. I alla fall så länge man aldrig loggar ut....
 
Det är ganska bökigt att logga in via webbläsaren på en Android smartphone. Textrutorna blir så ytterst små, och försvinner utanför skärmen om man dubbelklickar för att förstora.

/ Göstha
 
Det är just därför du skall använda Tapatalk :)

//SM0TSC

Det är varmt och jag är loj, skulle kunna googla/läsa mig till svaret :)

Hur fungerar detta tapatalk?
Kan man hantera flera forum från ett och samma program (app)?
Inloggning med mera hanteras även det av programmet?
 
Hej!

Utseendet är väl en vanesak, har inte djuplodat i bra och dåligt, men det ser snyggt ut! Jag misstänker att uppdateringen har tagit en väldig massa tid, det tackar vi för!

Firefox har ju en lösenordshanterare som på 95% av de sidor jag besöker, fyller i användarnamn och lösenord automatiskt (efter att ha fyllt i ett huvudlösenord).

I gamla Ham.se kunde man klicka bort "Användarnamn", ladda om sidan varefter användarnamn och lösenord fylldes i automatiskt.

I denna nya version är BÅDA fälten förifyllda med orden "Användarnamn/Epost" och "Lösenord", klickar jag bort den ena så dyker den andra upp och tvärtom. Det gör att Foxens lösenordshanterare inte fungerar.

Snälla! Ta bort texterna i fälten för Användarnamn/Epost och Lösenord, de kan i ställer skrivas under, över eller vid sidan om formulärrutorna.

Jag använder inte samma lösenord på mer än ett ställe, det gör att det blir många lösenord att hantera och att komma ihåg dem är omöjligt! Då är Foxens lösenordshanterare en välsignelse. Jag använder den dock INTE på viktiga sidor.

Tack!
SM2DLA/Sören

/EDIT/

Ser nu att om jag klickar på "Logga in" UTAN att fylla i fälten, så kommer jag till en annan sida där det automatiska ifyllandet fungerar! Minns nu att det är samma sak på Telias webbsida.

/Sören
 
Last edited:
Det är varmt och jag är loj, skulle kunna googla/läsa mig till svaret :)

Hur fungerar detta tapatalk?
Kan man hantera flera forum från ett och samma program (app)?
Inloggning med mera hanteras även det av programmet?

Exakt man kan hantera forum från samma app (de flesta forum varianter stöds), den sköter dessutom inloggning etc

mer info

Tapatalk

//J
 
Snyggt jobbat, skönt att bli av med malware.

Det verkar som att sökfunktionen endast tittar i nya inlägg, som skapats i den nya plattformen.

73,
Jonas/SM5PHU
 
Vore bra om man införde en tidsbegränsning på möjligheten att redigera sina inlägg på ett par dagar. Jag har kikat tillbaka i ett par äldre trådar och där har man varit inne flera år efteråt och helt sonika raderat sitt inlägg. Vilket innebär att efterföljande inlägg blir av arten "goddag yxskaft".
 
Är det någon som vet hur man bär sig åt för att bli av med den envisa reklamen i inläggen?
Sånt hade jag inte besvär med innan uppgraderingen, trots samma webläsare.
Personligen tycker jag inte att detta var en uppgradering, trots att det blev gjort i all välmening.
 
Last edited:
Ingvar, om du använder dig av webbläsaren Chrome med tillägget AdBlock slipper du reklamen.
 
OK, men tyvärr blir all text blek och tunn både med Chrome och Firefox. Då finns det kanske ingen bra lösning?
Jag får avvakta och se vad som händer...
 
Last edited:
För övrigt är jag också en stark ivrare för att admin skulle fixa till länkarna så de blir tydligare :)

/J
 
Back
Top