HAM.se uppgraderat i natt

Du missförstår mig antagligen, Johan.
Jag använder naturligtvis inte den webläsaren (I Explorer) som ger mej detta spam, utan jag använder Firefox, men den är inte min favorit då den ger mig en alldeles för otydlig text.
Vad jag ville säga var att då det klagades på den förra versionen av HAM.SE var det tydligen inte hemsidans fel, utan osäkra webläsare hos dem som fick spam.
Ja det gjorde jag nog ;) ledsen i så fall.

Det jag ville understryka är att det nästan aldrig är hemsidans fel, observera att jag skriver nästan - undantag finns förstås, utan att det beror på brister hos användaren. Jag har faktiskt aldrig haft problem, har haft Pc och varit på nätet sedan det började, men också alltid varit skrupulöst noga med att uppdatera och alltid använt tillgängliga gratis program. Det behöver alltså inte kosta pengar, mest lite tid och omsorg om kompizen Pc :)

Vet inte om du provat Google Chrome läsaren? har varit lite tveksam inför den, men provade när uppdateringen av Ham.se kom. Måste säga att jag upplever att den gör nya forumet mycket mer lättläst än Firefox som även är (varit?) min absoluta favorit. Lite lustigt är att jag nu efter att kört Chrome ett tag nästan aldrig återvänder till Firefox ... Det var för mig en rätt lång inkörningssträcka till Chrome, men nu upplever jag den som snabbare och med undantag för hanteringen av bokmärkena, som en betydligt trevligare webbläsare än Firefox. Håller faktiskt på att få en ny favorit i Chrome.

73 / Johan
 
Last edited:
Vet inte om ni noterat men det ser ut som en bugg på aktivitetsflödet.
iidag, 15:09 SMØW svarade i tråden i forumdisplay.php?f=7" där det verkar som om titeln och länken bytt plats i koden.
 
På min mobil blir det ofta feltryckning då jag försöker nå "Nya inlägg", den är för nära url-fältet. Vore det inte ett alternativ att ha dem på samma rad som inbox och aktivitetsflöde.
 
Back
Top