Hamradio - HRD vers 6.2

SM6LHG

Active Member
Hej Alla!

Kan man övertar alla alla Macros

Tacksam för alla svar!

Best 73 de Gottfried
från HRD 5.024 till den nye versionen 6.2 eller måste man skapa allt på nytt igen??
 
Om du uppgraderar så följer dina inställningar med.
Det är en liten procedure med att köra in nya betalversionen men det står tydligt i instruktionen.
 
Om du uppgraderar så följer dina inställningar med.
Det är en liten procedure med att köra in nya betalversionen men det står tydligt i instruktionen.

Hej igen!

Egentligen skulle det blir en nyinstallation. Den gamle vers ligger på en "XP-maskin" och nu skulle jag installera på en nyare maskin under win7 / win 10. Den xp-maskinen klarar inte av HRD 6.2.
Men kanske har jag den gamle vers kvar, som jag inst på den nye, föra över hela dir och sedan installerar den nye?

73 de Gottfried SM6lhg
 
Finns ju både för och nackdelar med att ha en gammal version i botten och installera en ny version på/över. Jag skulle dock råda att du installerar den nya versionen på en dator som inte har gamla versionen, för i långa loppet är det bättre att börja om på nytt.

Det finns många bra funktioner i de senaste versionerna av HRD som jag personligen inte skulle vilja vara utan. Men se till att ha den gamla datorn med den gamla versionen kvar ett tag, det finns nämligen en del buggar och problem med nuvarande HRD, om du drabbas av dessa eller ej beror på vad du vill använda och hur du vill använda HRD.
 
När man installerar en ny version, över en gammal så packar HRD ihop det gamla och lägger i en fil som man sedan tar bort. Det står i instruktionen så läs den så blir allt rätt. Det var en enkel process och det fungerade för mig. De rekommenderar att man tar en backup på loggen först om något skulle gå fel.
Migration
http://ham-radio-deluxe.com/hrdmigrate.pdf
 
Last edited:
När man installerar en ny version, över en gammal så packar HRD ihop det gamla och lägger i en fil som man sedan tar bort. Det står i instruktionen så läs den så blir allt rätt. Det var en enkel process och det fungerade för mig. De rekommenderar att man tar en backup på loggen först om något skulle gå fel.
Migration
http://ham-radio-deluxe.com/hrdmigrate.pdf
Hej alla!

Tack alla för era synpunkter!

73 de Gottfried sm6lhg
 
Back
Top