Hej från sm7bux!

sm7bux

Member
Hej på er!
Detta är ett nytt sätt att kommunicera radioamatörer emellan om man bortser från packet-radion som jag inte ens vet om den fortfarande existerar.
Är nästan så radioinaktiv som det går att vara, har väl slagit på min gamla Kenwood 930 ett par gånger hittills i år. Har varit inne och morsat på sm4boi och sm5bgy vid något tillfälle. Har faktiskt haft 2-metern med mig i båten och ropat på Oskarshamnsrepetern vid några tillfällen, dock utan att få något svar. Sååååå radioaktiv är jag!!!
Har dock dom flesta småburkar kvar för packet/amtor/pactor/rtty/sstv mm.
Längtar ibland tillbaka till 70-talet när vi körde 2m ssb/cw med converter/transverter, 4-stackade antenner, preamp, flexwellkabel och sm-relä uppe i masten, allt för att jaga db.
Minns första gången jag hörde ett 2-meters qso via aurora, det lät så mystiskt att jag fick kalla kårar efter ryggen. Numera slår man på datorn och når hela världen på 1/100-dels sekund. Tiderna förändras och vi med den.
Blev idag påmind med ett mail att detta forum existerade och tyckte att jag i alla fall kunde tala om att jag fortfarande lever.
73 de sm7bux/Kenth
:) :) :)
 
Back
Top