Hej igen!

Instämmer med föregående talare!
Kanske öppna ett PayPal-konto för donationer, brukar synas som en logga i pereferin på siten.
Tror det finns plugg-in´s för de flesta plattformar för automatisk visning på lämplig plats.
Kanske kan vara nåt för att finansiera en egen serverplats?

Kan rekommendera one.com som leverantör, har haft de 4 siter jag äger snurrandes där
sedan 2002 och har enbart positiva saker att säga om webbhotellet.
Stabilt med få driftstörningar eller avbrott, gott om plats och det till bra priser.
Det gamla forumet QSY.se låg också där då det begav sig, vilket funkade super eftersom
det inte är (var?) någon begräsning på trafikmängd.
Och nej, jag jobbar inte där ;=)

73//
 
Mycket trevligt att siten funkar igen. Har verkligen saknat detta andningshål. Jättetack för det jobb som ni lagt/lägger ner!
 
Fixa möjlighet att donera några spänn till driften så kommer det säkert från många av oss!
 
Ja det har varit en lång resa men nu är vi igång.

Kudos till Björn SM7SJR som frivilligt tog på sig att drifta HAM.SE vidare.

Hej,

Vill bara förtydliga att jag med kudos till Björn menar beröm till Björn och inget annat.
Jag kanske borde uttryckt mig lite mer kanslisvenskt.
 
Förstod det som om du ville att vi skulle skicka honom pengar..?
Nejdå, allvarligt talat, vi förstod det.

Men om och utifall det skulle behövas ett bidrag för att ge forumet ett
permanent hem på egen server, så vi slipper hamna i limbo igen.

Trevlig helg ! :)
 
Hej alla,

Limbo situationen ska inte behöva uppstå igen. Dock håller jag på med en hel del finlir (allt efter bästa förmåga och tid). Det jag vill säga är att forumet eller rättare sagt hela webservern kan åka upp å ner lite då och då, tills vi kommit till ett önskvärt läge, men det blir i så fall bara korta pauser för ev ombootar osv.

Tack alla snälla ni som erbjudit er att bidra. Jag ska fortsätta erbjuda tjänsten for free enligt true hamspirit, åtminstone så länge jag har möjlighet till det.

Jag vill passa på att tacka SM7SEK m.fl som lägger tid på att kolla inlägg, svara på dessa och fixa och dona.

73 de SM7SJR, Björn
 
Back
Top