Hembyggd tranciver

SM6HAB

Member
I början på 1980 talet byggde jag en VFO styrd transciver.
Jag kom så långt att jag testade både mottagare och sändare, men kopplade aldrig ihop enheterna.
I slutet på 80 talet gick jag QRT och har nu blivit QRV igen

Jag saknar all dokumentation till min transciver, det enda kännetecken jag har, är att kretskorten 9 stycken är märkta
som exempel JR 21 JR 05 osv.

Finns det någon därute som vet vad det är för en radio, någon som har dokumentation.

Någon som vet något om denna QRP transciver???

73

SM6HAB

Arne Nohlberg
 
Last edited:
Jag gissar vilt...
Kan det vara en "WCY-transceiver"? (Jag googlar, men hittar ingen information om denna.)

73,
Jonas/SM5PHU
 
Nej det stämmer inte alls, beteckningen J R på samtliga kretskort kan kanske vara en ledtråd

M v h
Arne sm6hab
 
J R kan ju lika gärna vara kretskortstillverkarens logo, inte nödvändigtvis en radiobeteckning

med lite mer data om transceivern (utöver antalet kort ) så kanske det går upp några ljus bland dom som byggde på 80talet ?


annars blir det till att spå i kaffesumpen....
 
SM6HAB
Du har byggt en WCY-transceiver enl QTC 1987 nr 5, 6, 7, 8-9, 11 och tillägg i nr 12.
Allt prydligt presenterat av SM5HQN.
Några bilder finns att titta på i QTC 1988:3.
 
Jag tror jag har slängt mina gamla qtc, från 1987.

Blev sändareamatör 1976 -1977. Men gick efter 16000 qso qrt 1988, då jag startade upp två företag.
Men är nu sedan flera år pensionär..
Ska kolla om jag kan få tag qtc tidningen..
73 och många tack för all hjälp
Ett stort tack

73 de sm6 hab arne nohlberg
 
HAB de APQ.

Vi har alla årgångar av QTC på Radiomuseet i Gbg. Kopia kan ordnas. Jag är där i stort sett varje onsdag - mellan c:a kl 1100 - 2000.

Min mobil: 070 512 10 30

73
Bengt
SM6APQ
 
HAB de APQ.

Vi har alla årgångar av QTC på Radiomuseet i Gbg. Kopia kan ordnas. Jag är där i stort sett varje onsdag - mellan c:a kl 1100 - 2000.

Min mobil: 070 512 10 30

73
Bengt
SM6APQ

Tack för erbjudandet Bengt

Jag har lagat ut en krok här i Skövde, hittar jag inget återkommer jag till dig.
Tack för all hjälp
73 de SM6HAB Arne
 
Hej bengt
Det är drygt 8 dagarsedan jag betalade 170 kr för kopiorna, sedan har inget hänt.???
Är dom skickade eller vad har hänt.
En besviken och förvånad
Sm6 hab arne
 
Back
Top