Hemliga SSA

Hm, stämmer, om man går via menyn så kommer man inte till SM0-sidan. Detta finner man i koden:
mm_menu_1027182423_0.addMenuItem("SM0","location='/error/404.html'");

Verkar som om någon medvetet skickar ett 404-meddelande för just sm0-sidorna.

Om detta verkligen är ett medvetet handlande så är det för bedrövligt!

73 de Lars, sm6rpz
 
Skrevs ursprungligen av SMØWKA
Jaha då har SSA censuren åter skridit till verket. Nu är det stackars DL0 som inte slickat styrelsen medhårs som blir censurerad, Ja SSA har heltenkelt raderat hela hans sida.

DL0 som hade en sån fin hemsida som uppdaterades flera gånger dagligen med färska nyheter, till skillnad från svessa där nyheterna duggar med endast en veckas mellanrum om ens det.


Det börjar just likna något det här, så har man alltid gjort i diktaturer "tagit bort dem som inte håller med".

Ska man bli förvånad eller förvånad eller kanske förvånad.

Hejja DL0 hoppas vi får se dina sidor snart igen, förövrigt finns de på alternativ url. http://go.to/sm0

73 de Teemu SM0WKA

Du tror inte det är din fagra nuna som utlöste vinterkräksjukan hos (o)nämnda individer? Din blänkare var väl bland dom senaste innan "proppen drogs ur"?

Någon reaktion från nämnda "klientel" lär vi nog knappats få i detta media utan dom lär väl skylla på "meddelande-sekretess" för denna senaste blunder.

Hur f..n kan dom vara så dumma att dom skriver i klarspråk att SM0-sidan hamnat i toaletten och att ingen ska upptäcka det?

Jan
 
Hur länge tror ni det dröjer innan vi kan läsa att Teemu har blivigt utesluten ur SSA ? bara för att han har vågat att ställa sig upp o kritisera på ett kraftfullt sätt

Men ack så behövligt

Stå på dig Teemu! det du gör skulle ha gjort för länge sedan! bara synd att du inte har fler medlemskamrater som vågar ställa sig upp på detta kraftfulla sätt o tala om att så här illa är det

Otto
 
Hej alla "obstinata" amatörradio vänner.
För det är väl det vi är enligt SSA, trotsiga och tröttsamma när vi vill ha svar på frågor och tycker att censuren SSA bedriver
luktar illa.
Jag kollade på SM0AIG:s hemsida och det uttalande av SM0SMK som där återges kan inte betraktas annat än skrämmande.
Dessa diktators fasoner från ledningen har kunnat spåras långt tillbaka i tiden vid breväxling och direkt kontakter med SSA i olika
frågor, men det sista har alla ev. tvivel om det hela utraderats.
Vi medlemmar i SSA värnar om föreningens fortlevnad, som det är nu hinner den själv-dö innan ordförande och styrelse tar sitt förnuft tillfånga och ställer sina platser till förfogande.
Sittande styrelse har (med några undantag givetvis) fört ner SSA till den låga nivå föreningen nu har.
Det är skrämmande.
Kräv styrelsens avgång omedelbart så vi kan få fram en styrelse som har medlemmarnas förtroende.
Ett sådant förfarande hindrar ju inte att man åter väljer in de delar av nuvarande styrelse som varit till gagn för hobbyn.

mvh Peter
 
För er som inte har hittat det:

Är SM0-sidan censurerad?
Jomenvisst. Det finns en fullversion på http://go.to/sm0 och en censurerad version hos svessa. Igår råkade jag blanda ihop de två eftersom det är bökigt att uppdatera två varianter av samma sida och vips var SM4ATJ där - den ende av webbmästrarna som inte har skyddad identitet - och slog av strömbrytaren hos Glidecom i Borlänge eller rättare sagt sågade han bort SM0 i menyerna.

Varför jag har en censurerad version på svessa? Jo därför att SM0SMK så kräver för att inte stänga av den och för att sidan ska uppfylla SSA:s nya riktlinjer för webbsidor:

Du har ännu inte uppfyllt §5 i anvisningen där alla underavdelningar till SSA:s hemsida skall följa den layout och grafisk profil som gäller för SSA:s hemsida t.ex SSA vinjetten. Ibland innehåller din hemsida info som inte är av lokalt SM0 intresse t.ex DX clustret. När vi nu har callboken on line finns det ingen anledning att du har den på din lokala sida ....Juletid brukar innebära lite tid över därför anbefaller jag dig att du tills nyår anpassar din sida enligt styrelsens beslut

Alltså: DX-clustret och callboken ska bort och sidan ska tvingas in i samma underbara form som svessa - dvs inte särskilt färsk Falun-korv. Hugaligen. Den som lever får se. Tills vidare är det Tjola Hopp som gäller
 
har nu Kvarnfalk så gott om tid över så finns det viktigare saker som han skulle bry sin skalle med! DL0's/DL7's sida är den absolut bästa när det gäller info inom diverse område..

svessa är därimot rena hånet! där kommer infon dagar efter att man har kunnat läsa det på annat håll eller att man själva har lyckats ta reda på hur saker o ting ligger till.
 
Skall nu DL sidorna vara så förbannat strikta så är det väl knappast mer än DL6 som följer det.
 
hej på er alla

jag maila till SM0SMK och till SM4ATJ, och frågade om det är dom som stängt av SM0 DL0sidan men något svar kom inte men sidan kom ju igång så mailet borde ju kommit fram, sen undrar men ju oxo var jag kan läsa styrelseprotokollen för dom borde med enkelhet kunna lägas ut på SSA hemsidan men har dom något att dölja för oss vanliga amatörer?. och så är det copywrite SM4ATJ så det är fortfarande inte SSA som har copy på sinna egna sidor.
och det startsidan som finns, går det inte att ha en som är mer levande, jag förstår att DL0 sidan blir censurerad. skulle behövas mer öppenhet till medlemmarna det är vi som ska rösta i föreningen, så nu gäller det att samla röster
 
Svar till NZZ

och vips var SM4ATJ där - den ende av webbmästrarna som inte har skyddad identitet - och slog av strömbrytaren hos Glidecom i Borlänge eller rättare sagt sågade han bort SM0 i menyerna.
 
Jo han tråna säkert att få ta posten som webmaster,så har han ju knutigt allt till sig..sen kan han ju släppa ut den info han själv behagar..

Förefaller som det finns en o annan nickedocka i SSA styrelse

Otto
 
Last edited:
Jorå ATJ höll mig i ett järngrepp när jag var webbmaster, sedan när jag fick nog av att vara slav under förtryck begärde jag att få sitta med på styrelsemötena under punkten hemsidor, men tji nej det fick jag inte, antar väl att ATJ tagit åt sig äran för allt MITT jobb, han lyfte ju inte ett finger själv.
Ne då fick det vara nog så jag avgick... jag kan köra radio istället för att vara slav åt Styrelsen. Hua...

När jag sedan blev "obekväm" och försökte tala om för de betalande medlemmarna om vad styrelsen och vissa personer sysslade med så drog man örona åt sig och drog igen blixtlåstet, "Vi kommenterar inget" den metoden kör ju styrelsen med.. hua luktar diktatur lång väg...

Jaja, 3vlig 4e advent på er alla hela högen, ta nu chansen när ni ligger och flämtar efter att ha intagit julmaten att författa motioner. Även en liten motion kan göra stor nytta om flera tänker på samma sak. Om intresse finns kan jag fixa en webb under julen där man kan skcka in sina motioner så att andra också kan se.

73 de Teemu SM0WKA
fd SSA Webbhakkare som avgick i protest
 
Man kan undra vilken som styr i föreningen ATJ eller?. det måste bli en öppen dialog mellan styrelse och medlemmar annars fungerar det inte, så in med nya krafter och rensa upp i hemliga klubben så vi får vara med också.

och Teemu det vore en bra ide så alla kan ta del av dom.
 
Back
Top