Hemliga SSA

Tja det har väl stått rätt klart även för den oinvigde att det har varigt SMK/ATJ 's lopp under en rätt lång tid..o det märks väl än mer idag..bara ta exemplet med svessa..det är dels uteslutande klubb ifrån SM4 som gör reklam..sen har väl aldrig ett årsmöte som 2004 blivigt så uppblåst.just det under ATJ's vingar....

Sen övan på alltihop så har SMK mage att tro att icke SSA medlemar skulle lockas att gå med när man nu skulle ha släppt kravet på telegrafi! nej vi skall ju istället tacka vår lyckliga stjärna att det börjar komma fram mer o mer hur SSA leds så att man kan minimera risken över att man göder SSA med ännu mer pengar.EQL har en kostnadskalkyl över hotell förlustelserna,det är ju så man baxnar..nej se istället till att det här gänget som diktatoriskt styr SSA åker bort ifrån sina positioner o reda upp skiten så det blir lungt.Sen kan SSA börja så nätt att skicka ut informationsreklam o försöka knyta till sig även icke medlemar.För givetvis så tjänar alla på att vara sammlade i en organisation som tar tillvara på vårat intresse i hobbyn.Men vem vill gå med under dessa omständigheter ? inte jag iallafall o jag vet många som säger samma sak..o det slår bara tillbaks på SSA självt.

Otto
 
Last edited:
Att ni bara orkar gnälla på allt, när har ni tid att köra radio?

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!
 
Jag håller med Janne. Vilken samling bittra människor, vem är värst, Teemu eller Otto tro ?
Gör något annat nyttigt än och spy galla. Ni kan väl skapa en egen liten förening. Ni blir ju iallafall fem, sex stycken..
Jag håller nog på SSA istället!
Lycka till och en God Jul på er!

Sven-Erik Lönnquist /Västerås (ännu ej innehavare av cert)
 
Hmm...lära mig att räkna? Ni är väl sammanlagt ca 5-6 personer på detta forum som kräks över SSA..ber om ursäkt om jag missat någon.

/Sven-Erik
 
Bäste Sven-Erik!

Nja, du har fel, jag har aldrig varit bitter, jag förstår inte var du fått detta ifrån. Är det fel att kritisera? Kallar du kritisera att vara bitter? En demokrati bygger på konstruktiv kritik, man ger och får. Jag har kritiserat SSAs demokratiska uppbyggnad, är det fel? Jag tycker att du Sven-Erik, vem du nu är ska läsa lite mer bakgrundsfakta innan du anklagar människor för att vara bittra.

Jag kan rekommendera dessa sidor:
http://www.sm0wka.com/ssavswka.asp
http://www.svessa.se/sm7 (läs stycket om censurering)
http://go.to/sm0 (läs stycket om censurering)

Jag är inte bitter, jag är faktiskt glad, jag kan nu som icke funktionär i föreningen ställa krav som betalande medlem, det har man ju rätt till, eller hur?

73 de Teemu SM0WKA
 
Att ni bara giter ödsla tid på SSA under julen.Glöm skitet istället o satsa 440 spänn på något intresangtare istället.

Trevlig helg!
 
"Alla djur är jämlika, men grisarna är mer jämlika är andra djur"
G Orwell, djurfarmen.

För egen del så har jag under 30 års tid fått höra att jag inte är någon riktig gris. Jag grymtar ju i otakt! Dessutom är jag inte medlem i djurfarmen. Då fär man inte ens yttra sig.

God Jul!
--. --- -.. .--- ..- .-..
 
Åhå-jaja!
Bra grabbar att vi engagerar oss i debatten om de miss-förhållanden som råder inom "Sveriges Censuramatörer"! Teemu/WKA är väl kanske litet snäll när han jämför SSA med Skandia och SÄPO. (Låter ju nästan litet smågulligt och hemtrevligt. "Svenskt Helylle" ungefär) Kommer själv att tänka på några betydligt allvarligare hot mot folks rätt att fritt få tycka, tänka och uttrycka sig som de vill.

En del "höga" SSA-gubbar verkar undvika dialogen såväl med sina medlemmar som med andra amatörer. Den tystnaden gagnar inte föreningen, dess medlemmar eller övriga SM-hams.

Våra problem med repeatrarna här i Stockholm är ett bra exempel; SSAs repeater-koordinator 2ECL gör sig helt osynlig, slutar att svara på brev och är onåbar på telefon så fort han ställs inför problem. Dessutom är han partisk. Han kämpar med näbbar och klor för att hålla det mäktiga FRO bakom ryggen mot oss vanliga gräsrötter i SM0!

MEN - Lögner och efterkonstruktioner - som snudd på leder till kaos - funkar inte och vad gör han då? Jo, just det - lägger LOCKET PÅ - förstås! Strutsbeteende, istället för att se till vad som är rätt i sak! Att herr Lahti står med bägge fötterna på jorden må så vara och grabben vill nog väl - Men tyvärr, - Han har också begravt hela sitt huvud djupt i den Norrländska myllan!

(Var står Ordföranden -SMK i den här frågan förresten - skulle vara intressant att veta?)

Mig veterligt så är den ende - med inflytande i föreningen - som tagit situationen på allvar vår egen DL0/SM0AIG. Ingemar som är vettig och vaken fattar nu vad som pågår. Apropå det; Kolla in hans hemsida http://go.to/sm0 och jämför den med SSAs huvudsite. Hur länge skall SSA hålla på innan deras sida funkar egentligen? Pinsamt!

Går det inte att hitta någon dataintresserad 10-åring som kan offra några dagar av jullovet å bli "SSA-Webmaster med skyddad identitet"? Så att det blir litet ordning och funktionalitet på siten. Eller varför inte, ATJ & co - Hyr in en chimpans, dom lär ju dessutom besitta en viss konstnärlig talang...

Hursomhelst, om och när hemsidan väl fungerar... Kommer den då att innehålla ett forum där Sveriges Sändareamatörer verkligen fritt får tycka till? Jag tror inte det...

Är själv inte medlem i SSA för tillfället. Funderar dock på att satsa 440 spänn, åka till SM4 och försöka ge några dugliga hams chansen att blåsa LIV i föreningen "Sveriges Sändareamatörer". GOD HJUL! JANNE/-NEZ
 
Hej Janne, länge seden...

Du, vi tar Repeatrar i SM0 i en egen diskussion ?
Klippte in mittbiten och öppnade en till.
/ 73 från vice "hög SSA funktionär".
 
Yes long time...Tommy!
Vi har väl inte hörts sen du var i Täby? Var ju qrt en lång tid men är igång igen sen 2 år tillbaka. Visst, ta repeaterdiskussionen för sig det är ok.

Hmm... "vice hög funktionär" jasså... Då har du ju också fått en "känga" av mig...Jäsicken oxo...Men du, jag har en ide´; Axla ECLs mantel - städa upp i Sthlms-träsket och du får "Absolution" till 100%! Hi hi! Mycket bra site - Den behövs!
Vi hörs
73 de JANNE
 
Jag vet egentligen inte vad jag skall tycka och vad jag skall säga om denna röran. Det bästa vore ju egentligen att avsätta hela Styrelsen och därefter tillsätta ny styrelse. I princip borde samtliga styrelsemedlemmar och funtionärer få någon form av "karantän tid" innan de får någon möjlighet att agera i SSAs regi igen.

Man sitter ju och undrar vad det är för tramsigheter och rent ut sagt Hitler fasoner som pågår nu och har pågått ett bra tag.

Vidare tycker jag att det samtidigt lika illa att skiten divideras till leda här på detta forumet samt andra utan att det händer något som helst i frågan trots detta.
Det är ju inte så svårt egentligen att "infiltrera" en styrelse med nytt blod om man verkligen vill det och om man har folkets förtroende. Dock så gäller det ju att en aktuell person verkligen kan stå på sig och verkligen har tid att uträtta det som medlemmarna behöver utan att för den delen bli girig och rent plötsligt sätta sina egna tankar och meningar i första rummet.

Sist men inte minst tycker jag att det är tråkigt att många av de som sitter i styrelsen idag inte själv kan inse att de har suttit för länge och skulle behövas bytas ut. Det handlar inte om en bostadsrätts förening som "Bara" behöver gå runt, utan om en intresseförening inom ett område som ständigt utvecklas och därmed behöver föreningen också förnya sig.

Sist men inte minst så skulle jag vilja fråga hur många av alla gnällande som har ringt eller skrivit till EV blivande ordförande och frågat honom om hans ideér och tankar på att föra SSA framåt. Det är ju ett fösta steg för att bestämma sig för hur man skall lägga sin röst på nästa årsmöte.


Tack för ordet och bästa 73 de Freddy / SM7WDG
 
Suck, då är vi där igen !

Vad sysslar SSAs styrelse med egentligen, nu kan vi läsa på DL7:s hemsida att det finns en "tidsfrist" innan han också blir censurerad av SM4ATJ och hemliga webbmasters...

Om styrelsen nu censurerar Bengt SM7EQLs fina Distrikt 7 sida så är det 3 stycken som på kort tid råkat ut för detta, styrelsens förtryck. www.svessa.se/sm7

Ja nu kanske någon tänker, ska dom älta vidare på detdär... Ja för i helvete, det kan inte fortsätta såhär, alla som gör något konstruktivt inom styrelsen i SSA blir censurerade, ser ni inte mönstret?

Den generella handlingen i styrelse-såpan är att, de som inte gör något, sitter tryggt och fint i sina stolar i tio tals år, de som skapar lite "turbulens" genom att komma med konstruktiva förslag, förbättringar och idéer blir genast påsatta en munkavle av diktatorn som styr i styrelsen, de övriga "hänger på", vågar väl inte opponera sig mot den allsmäktige.

Varför väljer SSA att undanhålla oss medlemmar information ? Det måste finnas lik begravda i garderoberna hos vissa, jag undrar jag.. Några svar kan man ju knappast vänta sig.

73 de Teemu SMØWKA
"utan lik i garderoben"
 
Jag ser inget konstigt i att det finns riktlinjer för hur en hemsida är utformad. Se på ARRL, RSGB, EDR, NRRL, DARC och alla andra. Det finns ett koncept för hemsidans utformning och ibland finns det länkar till andra sajter.

För distrikt och sektioner inom SSA finns det två alternativ, antingen lägger man upp material på svessa-servern som följer de riktlinjer styrelsen beslutat om, eller lägger man upp en enkel standardsida på svessa, som innehåller en länk till en extern sajt. Det är bara att välja, antingen följer man spelreglerna på svessa-domänen eller väljer man en länk till en egen sajt där man kan spela efter andra regler.

Sigge
 
Ehh Sigge !!!

Kan det vara så att ni kanske lyckats hemligstämpla hur standarden skall se ut ?? Det e ju något ni e bra på.
Om ni kanske i stället hade sett till att bry er om det som är viktigt i stället för att sitta och tjafsa om trams som borde vara klart för länge sen.

Bara en annan fråga .. varför står copyright på SM4ATJ på SSA sida idag ? inget lärt av misstaget ?? Jag trodde att SSA var en egen juridisk person och därmed berättigad att själv ha copyright på sina sidor .. Men jag kan ju givetvis ha fel , Såsom SSA ansett jag har haft tidigare.

Nej ett gott råd från mig är att antigen får ni ta er i kragen o verka FÖR era medlemmar (Jag är numera ingen sdåan) genom att ta in nytt friskt tänkade i stället för det ni sysslar med nu, eller så ta ert förnuft till fånga o avgå o låt annat VETTIGT folk komma till spakarna.

Tack för ordet.

Freddy / SM7WDG
 
Nu har jag bestämt mig, och kommer inte att länka till "SSA", utan till "SSA Borlänge" framöver. Det blir min tysta protest mot vad som nu försigår.

Hoppas fler gör likadant. Styrelse med SM4ATJ i spetsen behöver se att det är medlemmarna som bygger upp en förening - inte tvärtom. Just nu verkar det som "informationen" kommer från styrelsen och SM4ATJ sätter sin copyright på den och publicerar den på nätet.

Varför gör han det? Varför tas inte (c) SM4ATJ bort? Vår ordförande tyckte ju det var barnsligt att bry sig om en coca-colaburk, är det den nivån som våra kära styrande håller?
De flesta normalt funtade ordförande / styrelser hade dragit örona åt sig och bytt vinjetten omedelbart. Är SM4ATJ den ende webmastern och nu "inte anträffbar" sedan klagomålen börjat hagla? Finns det ingen som styr skeppet svessa.se?

Jag är rädd för att majoriteten amatörer fullständigt skiter i det, så länge de lokala entusiasterna gör sitt. QTC kommer som ett brev på posten, och den skall man ha. SSA är man med i för att få QSL´en hemskickade och av att det skall vara så . Ja - jag är livstidsmedlem. Önskar SSA bryta det, så bör huvuddelen av inbetalde medel återsändas. Jag räknar med att leva länge.

73´s de Jonny / SM6WYA :)
 
Back
Top