Hjälp! SUHNER BNC Crimp för RG316

SM2OWW

Well-Known Member
Behövde göra iordning en liten lab/mät-kabel, SMB-BNC med RG316. Kom ihåg att jag i gömmorna hade några "udda" BNC och hittade den till slut, en Suhner BNC crimp för RG316, men begriper mig inte på den!

Den är oanvänd, men mittstiftet sitter i BNC-kontakten och jag kan omöjligt få ut den!

Har svårt att tänka mig att mittstiftet är fast från tillverkning, man måste ju kunna löda eller crimpa mittledaren till mittstiftet, eller...?

Är det möjligen någon slags hullingar så att när väl mittstiftet är tryckt in så är den fast där...?
 
I påsen från H&S skall det ligga tre detaljer: BNC-"huset", Crimphylsan och ett (väldigt) litet förgyllt mittstift. Förfarandet är att man kapar till kabeln enligt instruktion (bör finnas på H&S' hemsida), crimper (eller som jag brukar göra - löder) mittstiftet och sedan inte glömmer att trä på crimphylsan innan man skjuter in kabeln med det lilla mittstiftet i BNC-huset.

Själva BNC-kontakten har ett fixerat mittstift redan sittande där med en sleeve på baksidan så att det lilla mittstiftet matar den bakifrån.
 
Okej, då är den jag har inte komplett, det lilla lösa mittstiftet saknas... :( Då påsen med delarna legat orörda i en låda i typ 10-15 år så lär jag inte hitta det lilla mittstiftet i mina ägor utan.
 
Back
Top