Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Yaesu-mikrofonen YM-34 borde passa bra, den är omkopplingsbar mellan 600 ohm och 50 kohm. Kanske t o m passar direkt med kontaktdonet, Yaesu o Sommerkamp är ju nära släktingar.Har förärats med en riktigt fin rörrig, en Sommerkamp FT-250 och söker nu en mikrofon till denna. Det ska vara 50k ohm enligt manualen.
73 de sa3bzl/Lars
Yaesu-mikrofonen YM-34 borde passa bra, den är omkopplingsbar mellan 600 ohm och 50 kohm. Kanske t o m passar direkt med kontaktdonet, Yaesu o Sommerkamp är ju nära släktingar.
Men mig veterligen förekommer ingen komradio, (oavsett frekvens), eller amatörradio oavsett fabrikat, med balanserad ingång.
Håller inte riktigt med dig SM0O, jag har mekat med hundratals mikrofonförstärkare, rör, transistorer, IC, orkesterförstärkare, ingångar i amatörradio, PA-anläggningar, samt mängder av byggen av mikrofonförstärkare för alla behov. Aldrig har jag någonsin kunnat konstatera att en mikrofonförstärkare med högohmig ingång skulle bete sig ostabilt om den anslut till en lågohmig mikrofon.
Jo nu minns jag om YAESUN. Frågan är vad man uppnår?