HRD 5.24 Build 38

SM0GLD

Vänsterhänt
Installerade senaste versionen och till min förvåning fattades flera snabbknappar för olika "Band"

Nu finns det en "band manager" där man kan välja vilka knappar som ska synas.
Alla band är valda men ändå syns inte knapparna.

....Någon som vet?

/Micke
 
Hej

Jag kan inte ens få HRD med senare versioner än 5.11 att fungera på mina datorer.

/Göran
 
Hej

Jag kan inte ens få HRD med senare versioner än 5.11 att fungera på mina datorer.

/Göran

Läste på HRD_forum att man skulle avinstallera vissa tidigare versioner före uppgradering.

Jag gjorde det och nu funkar allt för mig.

/Micke
 
Ett klart fall av RTFM med andra ord ;)

Få se vad HRD 6.0 kommer att medföra för intressanta övningar.

73 de Kai

PS: Kunde inte låta bli att pika.
DS: Åker till ett land vars amatörradiostatus är oklar på onsdag.. Kosovo...


Läste på HRD_forum att man skulle avinstallera vissa tidigare versioner före uppgradering.

Jag gjorde det och nu funkar allt för mig.

/Micke
 
Ett klart fall av RTFM med andra ord ;)

Ja, helt rätt! :D man bör läsa ALLT innan man vet att man behöver det:confused:
Det var fler på forumet som tyckte att det borde framgott lite tydligare, t.ex. i installationsanvisningarna.

/Micke
 
Läste på HRD_forum att man skulle avinstallera vissa tidigare versioner före uppgradering.

Jag gjorde det och nu funkar allt för mig.

/Micke

Det har jag gjort flera gånger, men det fungerar i alla fall inte.
Så nu har jag gett upp.

/Göran
 
Jag uppgraderade också min HRD en gång för mycket, det slutade med att jag fick lägga tillbaka den gamla som jag lyckligtvis hade kvar installationsfilerna till.

Nu använder jag HRD's medföljande loggprogram och är livrädd att sabba loggen om jag uppdaterar, så jag låter bli.

Dessutom blev det väl betalversion från och med någon uppgradering?
 
Jag uppgraderade också min HRD en gång för mycket, det slutade med att jag fick lägga tillbaka den gamla som jag lyckligtvis hade kvar installationsfilerna till.

Nu använder jag HRD's medföljande loggprogram och är livrädd att sabba loggen om jag uppdaterar, så jag låter bli.

Dessutom blev det väl betalversion från och med någon uppgradering?

Hej
Den sista version som fungerar i mina datorer (3st) är 5.11a .
Jag använder också numera bara loggprogrammet. Jag har styrt radion med HRD i många år. Både lokalt och remote. Det har fungerat kanon hela tiden. Även alla versionsuppdateringar fram tom 5.11 har gått helt utan problem.
Operativ har varit Vista, XP samt Windows 7 Pro.

Idag har styr jag radion med Remoterig.

/Göran
 
Det går inte att starta programmet efter installationen.
Det blir bara ett felmeddelande.

/Göran
:confused:kan det ha något med datorn att göra:confused:
Jag kör XP fortfarande och det går ju bra och datorn är ganska gammal.

/Micke
 
:confused:kan det ha något med datorn att göra:confused:
Jag kör XP fortfarande och det går ju bra och datorn är ganska gammal.

/Micke

Hej Micke

Jag har 3 olika datorer och det är likadant på alla. På min lilla laptop som jag bara har radiorelaterade program på, gjorde jag en ominstallation av operativsystemet, men det hjälpte inte.
Den enda förklaring som jag kan komma på är att det saknas något i mina datorer som HRD behöver för starta.
Version 5.11a fungerar, så jag kan fortsätta använda loggprogrammet.
Så jag har lagt ner vidare försök att få HRD att starta.

För styrningen av remote radion använder jag numera Remoterig.
 
Hej Göran,
Ska försöka installera HRD på en dator som garanterat aldrig har haft HRD installerat.
Vi får se hur det går.
Har sneglat åt Remoterig, skulle vilja ha en radio på sommarQTH´t i störfri miljö.
Just nu bara en kostnadsfråga.

/Micke
 
Hej Göran,

Har sneglat åt Remoterig, skulle vilja ha en radio på sommarQTH´t i störfri miljö.
Just nu bara en kostnadsfråga.

/Micke

Jag har hela mitt liv bott i skärgården med i stort sett obegränsade möjligheter för olika antenner och framför allt , störningsfritt. Men för ett år sen tröttnade vi på livet i eget hus, och med allt det innebär. Vi flyttade till en lägenhet i Visättra (Huddinge) och här får jag inte sätta upp några antenner. Det är ju också så otroligt mycket störningar i området här.
Därför var jag tvungen att hitta ett alternativt radio QTH. Så sen ett år har jag radion på min arbetsplats på en ö i Stockholms ytterskärgård.
Utrustningen är en Kenwood TS-480sat + en LDG autotuner och en dipol.

Uppkopplingen på radio sidan sker med mobilt bredband från Telia samt en Dovado Tiny 3G router och ett 3G modem. För att styra radion använder jag RRC-1258MkII från Remoterig.

Så nu kan jag köra radio var jag än är. Är jag hemma så använder jag radions frontpanel som vanligt och är jag någon annan stans så kör jag via datorn med RRC Micro PC client. Det mobila bredbandet har nu varit uppkopplat sen i Maj utan avbrott, annat än när det är strömavbrott. Mycket stabilt och bra.

Remoterig är helt klart värt pengarna. Fungerar suveränt bra.
 
Nyinstallation av HRD 5.24 Build 38 på en Dell Vostro laptop med Win7 pro fungerade direkt.
Har klickat runt i Demo-läge och allt ser ut att lira.

/Micke
 
Nyinstallation av HRD 5.24 Build 38 på en Dell Vostro laptop med Win7 pro fungerade direkt.

/Micke

Kul att det funkade för dig.
Jag kommer inte att försöka fler gånger. Om man läser på HRDs forum så är jag inte ensam med att inte kunna få det att fungera.

/Göran
 
Back
Top