HRD och ALog

igge

Well-Known Member
Hej!
Jag har skaffat en ny PC enbart för att köra radion med. Installerat Ham Radio DeLuxe och fixat till alla kopplingar till radion så nu fungerar det mesta. Digitala moder och automatisk upp/ned-laddning till LoTW, etc.
En ny Android, Acer Iconia A1-810 använder jag för kommande portabelbruk.
Finns det någon med erfarenhet från just den appen, ALog?
Hittar ingen användarmanual och jag vet inte vart på plattan kontakterna sparas. måste kanske ta bort något QSO nån gång.
Det går att skicka loggen per mejl till "stordatorn" men då är de i .txt-format och inte i ADIF. Hur skickar man en ADIF?
Det går att uppdatera HRDLOG.net direkt via plattan också men det förutsätter uppkoppling.

Jag har sökt på webben efter test av ALog men hittar inget. Google som jag hämtat hem appen från ger inte heller någon guidning av appen.

Ha en trevlig helg.
 
Svar nej.
Jag har varit inne på hans hemsida och rotat runt, ävenså på Google utan resultat.
Så jag tänkte om det fanns någon här på forumet med erfarenhet av just den appen.
 
Den Appen åkte ut ur min apparat.
För hela sju (7) kronor installerade jag 73 HAMLOG. Det verkar mycket bättre och där finns det många intressanta utvecklingsmöjligheter som rigstyrning, etc.
HamLog | Pignology

Nu återstår bara provkörning, LoTW är uppdaterad med mitt call /P så får vi se när jag kommer ut i solen med radion, batteri och antenn.

Ha en trevlig helg.
 
Back
Top