Hur gick det sedan?

SM6GXV

QRV: HF, VHF, UHF
Allt gick bra att ta sig till Eskilstunaloppisen frånsett dom sista hundratalet metrar ut på den gräsplan som anvisats för senkomna besökare. Färdmedlet lyckades ta sig ganska bra bort i bakre ändan när vi anlände runt 10:30 men en "molande" känsla av obehag inför avresan tilltog allteftersom snöblasket fortsatte. Runt middagstid i samband med en andningspaus utomhus insågs att bilen snarast måste ut och bort innan situationen blev värre.
Naturligtvis kom vi ingenstans men mitt i paniken fick vi hjälp av en AudiQuattro med dragkrok *** 30dB TACK!*** och kunde få ut bilen till asfalten.

Men hur gick det för de som lämnade tillställningen senare och som inte körde 4-hjulsdrivet?

Lera.jpg
 
Även jag fick hjälp att ta mig loss av den fyrhjulsdrivna bamsingen. Det hjälpte inte att min passagerare sköt på, jag var redo att lägga gummimattor under framhjulen men slapp tillgripa den lösningen.

Lennart
 
Jag noterade att 2 bärgningsbilar var på plats i slutet på mässan, de såg glada ut...

/Jan
 
Efter årsmötet var det ganska lätt att komma ut.

Dels för att ingen parkerad bil var i vägen och del för att utfarten åt andra hållet var mer synlig.
Varvtal strax över tomgång räckte för att bilen snällt skulle rulla framåt utan spinnande hjul.

Ja, jag erkänner - bilen har fortfarande vinterdäck.
 
Hej
Bärgningsbilarna tog hand om en krånglig punktering. Vi fick knuffa på några bilar som hade problem. Det såg knepigt ut men gick bra ändå trots vädrets makter.
Stort tack till alla er som trotsade vädret och kom. Vi ses nästa år igen.
73 de Håkan SM5OCK
 
Men återställningen? Det var väl en fotbollsplan som förhoppningsvis går att använda i sommar?
 
Back
Top