Mitt upp i allt antennexperimenterande har jag blivit intresserad av PSK31, eller egentligen av digitala moder generellt och har forskat runt lite. Tyvärr så verkar det svårt att hitta något enkelt om hur man kommer igång och vad som krävs, en sorts "PSK31 for Dummies". Om tekniken bakom och teori finns massor, men något grundläggande om hur man kommer igång verkar svårare. Med tanke på hur mycket som brukar finnas att hitta på Internet så är jag säker på att jag helt enkelt inte lyckats söka på rätt sätt, så snälla hjälp mig någon.
Om jag utgår från min egen situation så har jag idag en Yaesu FT-450AT ihopkopplad med en liten notebook PC via en original Yaesu USB kabel. Kör HRD och lite annat på den lilla PC'n och det funkar bra. Tror att det i HRD finns programvara för PSK31, DM-780? Är jag nästan där utan att ha förstått det, eller måste jag skaffa ny utrustning för att koppla radion till datorn? Frågetecknen hopar sig och jag hoppas på någon här som också varit ny någon gång
/Johan
Om jag utgår från min egen situation så har jag idag en Yaesu FT-450AT ihopkopplad med en liten notebook PC via en original Yaesu USB kabel. Kör HRD och lite annat på den lilla PC'n och det funkar bra. Tror att det i HRD finns programvara för PSK31, DM-780? Är jag nästan där utan att ha förstått det, eller måste jag skaffa ny utrustning för att koppla radion till datorn? Frågetecknen hopar sig och jag hoppas på någon här som också varit ny någon gång
/Johan