Hur "mycket" datorkraft krävs?

alamiva

Member
Hej i stugan! Tänkte skaffa mig en begagnad bärbar PC, för att kunna koppla ihop mina grejor (706MII & WX-7) med den. Mest för att få en större läsyta, men även för att lättare kunna programmera mina enheter. Något tips på processorkraft & hur mycket minne som behövs i den bärbara jag sen ska leta efter? Finns ju ingen anledning att köpa nytt, eller vad säger ni? Vad behöver jag, och vad ska det kosta. Det är mina frågor denna gång. 73´s de sm7zae :rolleyes:
 
Hmm, det du först kan kolla upp är juh vilket operativsystem dina program kräver, skall du köra NT ( alltså, windows 2k eller XP, så krävs det en del.. om det inte skall bli allt för slött, en prolle på 1Ghz och minne på MINST 256Mb är nog att föredra skulle jag tro, men det är nog mest för att det skall bli roligt att köra radio från datorn oxo, ett grafikkort + monitor som klarar 1024*768 som lägts är väll oxo ett tips. :)

/Mattias
 
Win 98 hade jag tänkt köra på. Kräver inte mycket av själva burken, och lämnar mer över till dom program som kommer att köras, lämpliga till dom stationer jag har. /Tack för ditt svar! 73's /alamiva
 
Back
Top