Hur programera Woxun handjagare via usb-kabeln, hur får jag det att fungera?

SA7AZQ

Well-Known Member
Har försökt att programera min Woxun handjagare via USB-kabel. Har använt woxuns originalprogramm och testat KG-UV commander men datorn hittar varken radion eller sladden oavsett vilket program jag kör:mad: Har provat med två olika kablar och ingen vill fungera.
 
Vet inte hur en Woxun ser ut men samma problem erfor jag då jag skulle programmera en Yaesu vx7. Det visade sig så småningom vara anslutningen till radion som var problemet. Kontakten kärvade och behövde lite mer muskler för att komma in den sista 0,5 millimetern i radions honkontakt.
 
Hittar datorn inte sladden så är det ju kört. Gå in i enhetshanteraren, klicka på comportar
dubbelklicka på prolific-grunkan (kommer inte ihåg vad den heter exakt) och välj sen att
uppdatera drivrutin. Låt datorn söka automatiskt, om du är internetansluten kommer den
troligen att hitta en ny drivrutin online.

Kolla en igen i enhetshanteraren vilket nummer comporten (prolific) har, ställ in samma
nummer i det program du använder. Nu borde datorn hitta kabeln, sen måste radion
vara ansluten (tryck in kontakten ORDENTLIGT, det kommer ett "klick" längst in) och
den måste vara påslagen, annars säger programmet att den varken hittar kabel eller
radio.

Jag har inte haft Wouxun på ett bra tag, men jag minns att det kunde vara bökigt....

Lycka till !
 
Det finns drivrutiner att ladda ner för de sladdar man köper billigt från kina som har piratkretsar som inte gillas av Win7 och upp.
Ungefär så fattade jag det efter att skummat igenom.

Kör själv OSX och lyckades äntligen få det att fungera med installation av drivrutin för USB-sladden. Något man inte ofta behöver göra i en Mac.
 
Back
Top