På förekommen anledning startar jag en ny tråd.
Janne WXA var snabb att svara på mitt upprop om att sköta sig i trådarna.
Tyvärr blev det fel igen. Janne kunde ha startat en ny tråd men svarade i en tråd som handlar om "Amatörradio, en fördummad hobby?"
Nåväl, jag förflyttar bara Jannes inlägg hit med lite klipp å klistra
Inlägget från Janne är intressant och bör därför lyftas fram och inte hamna i papperkorgen.
Ingen blir avstängd för att man uppför sig bra. Det är när man inte uppför sig bra man riskerar att åka ut. Och precis som du säger så sabbas ibland trådar av debbatörer som kanske inte tänker sig för. Att då gå i svaromål och ösa ur sig en massa svavelosande kommentarer kan göra att man blir avstängd. Observera att du inte blir avstängd för att någon annan sabbar/skriver skit i din tråd.
Det är vad DU skriver som avgör om du åker ut eller inte. Inte "motparten" !
Hoppas att ni förstår vad jag menar.
Nu pöjkar & flickor! Här har ni en tråd. Skriv av er hur ni tycker det skall funka här på ham.se för att ni skall trivas och starta trådar om allt möjligt inom hobbyn!
73 de Uffe
sm7sek
Janne WXA var snabb att svara på mitt upprop om att sköta sig i trådarna.
Tyvärr blev det fel igen. Janne kunde ha startat en ny tråd men svarade i en tråd som handlar om "Amatörradio, en fördummad hobby?"
Nåväl, jag förflyttar bara Jannes inlägg hit med lite klipp å klistra
Inlägget från Janne är intressant och bör därför lyftas fram och inte hamna i papperkorgen.
SM6WXA/Janne said:Hej Uffe.
Det är faktiskt så vi vill ha det på HAM.SE, regler är till för att följas. Jag startade trådar här på HAM.SE som någon alltid ville förstöra för mig (vem?) ibland drabbas de som försöker uppföra sig på HAM.SE på fel sätt. De blir avstängda för att någon annan förstör, inte rätt eller???
73 Janne
Ingen blir avstängd för att man uppför sig bra. Det är när man inte uppför sig bra man riskerar att åka ut. Och precis som du säger så sabbas ibland trådar av debbatörer som kanske inte tänker sig för. Att då gå i svaromål och ösa ur sig en massa svavelosande kommentarer kan göra att man blir avstängd. Observera att du inte blir avstängd för att någon annan sabbar/skriver skit i din tråd.
Det är vad DU skriver som avgör om du åker ut eller inte. Inte "motparten" !
Hoppas att ni förstår vad jag menar.
Nu pöjkar & flickor! Här har ni en tråd. Skriv av er hur ni tycker det skall funka här på ham.se för att ni skall trivas och starta trådar om allt möjligt inom hobbyn!
73 de Uffe
sm7sek
Last edited: