Hylsa samt Lödspetsar till WELLER MLR-20

SM3MTQ

Well-Known Member
Jag söker Hylsa 587 207 62 samt lödspets/Spetsar till WELLER Lödpenna MLR-20!
Eventuellt kan en defekt MLR-20 komma ifråga bara Hylsa med mutter samt spets finns med!
Det verkar vara svårt att få tag på delar till denna Lödpenna numera !
73 de Dan Andersson SM3MTQ i Delsbo
WELLER MLR-20.jpg
 
Jag har en hylsa liggande. Det är inte samma artikelnummer, men den fungerar bra på MLR-21 handtaget och borde passa även MLR-20.
Det är den modell som har mutter av något kompositmaterial. Tyvärr har jag inga extra spetsar. Hör av dig om du är intresserad.
 
Hur är det! Finns inte dessa att köpa idag, produkt som tillbehör / reservdelar? Själv har jag slarvat bort min fina Weller men har en spets liggandes i gömmorna som jag ska leta fram, återkommer.

/Sven.
 
Spetsen är stämplad med en 7'a i änden. Diameter är 6,25mm och total längd(spets till ände) 62,5 mm. Något av intresse, nu då jag inte har en weller-kolv längre.

/Sven.
 
7 betyder att spetsen har temperatur 700 Fahrenheit , kan vara en PT spets som passar till TCP/TCP-S
 
Sven, är du intresserad av att sälja spetsen? Är den i god kondition? Hur ser den ut i spetsen?
 
Den är sprillans ny och jag har inte användning för den, då jag ju slarvat bort min Weller-kolv. Säljer den gärna och dyrt!

/Sven.
 
Det är enkelt att skicka den i Jiffy-påse, frankeringskostnad + kostnad för spetsen då. Vad kostar den att köpa ute på stan eller världsmarknaden? Jag har ingen koll på marknaden, vad vill du betala? Har du möjlighet att träffas, jag bor i Sundbyberg och rör mig i omgivningarna?

/Sven.
 
Jag försökte att titta på Elfas hemsida men det finns 100-tals spetsar och jag hittar inte den spetsen. Hur ser spetsen ut på den du har? Kan du kontakta mig på tomas.rinman@gmail.com så kan vi göra upp där?
Tomas
 
Är det en spets till TCP, och har en sjua, så kan man kolla om den är gmagnetisk, dvs där sjuan står är det en liten magnet.
Då passar spetsen endast till TCP, 24 V 50 W, dvs de med mekanisk temperturkontroll, de som klickar rogivande i natten vid labbordet.

Spetsar till lödkolvar med temperturkontroll på nätagget har ingen magnet, och ingen sjua.

SM4FPD
 
Back
Top