Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De i Enköping finns kvar de står bortglömda i ett plåtskåp.....IC-735 fanns nog på många ställen, men oftast i enstaka ex, och så vitt jag vet sattes inget Ra nummer på den. Men det fanns en översatt handbok till IC-735, den har jag inte.
De som var i Enköping i telegrafisalen hade heller inget sådant nummer.
Men de var modifierade för att bara kunna köra max 10 W. Flera frågor om denna mod har jag fått och har nu en doc fil med vad som skall göras för att få den i original.
I Norge användes IC-735 i rätt stora antal, (nära fyrsiffrigt antal) men jag vet inte om de fick något mil nummer
Dessa modifierades på en del sätt, bla tog brusspärren bort, några knappars funktion togs bort, avsikten var nog att göra den lite enklare för ovana operatörer. Även här har jag en fil med vad som kan göras för att få dem i original.
Men mig veterligen har inte dessa kommit ut på amatörmarknaden trots att de är utbytta.
SM4FPD
Faktum är att hanterandet av grejerna är en sak.
Att förstå sig på kortvåg en helt annan sak.
Satt tillsammans med IC-4KL i ett av FMV:s utvärderingssystem för HF2000 i slutet av 90-talet. Ska ha varit orsakat av leveransförseningarna hos Marconi/Selex radiomaterielen.IC706 MkIIG, M3955-611010. Reg 2001. "Ej krigsmateriel". Kallades Radiostation 611