Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men stor skillnad på gamla jämfört med moderna riggar, ja ser, upplever positiva sakerFick hem den idag, men mycket lära. Jag slog på TUNER men enorm SWR, sen kom ja på att hålla inne knappen tills den lyser grönt hehe, de återstår mycket mer
Bara mottagningen är kristallklar, ser fram emot att få rapport hur ja låter, men de finns mycke man ska ställe in så de lär ett tag innan ja er klarMen stor skillnad på gamla jämfört med moderna riggar, ja ser, upplever positiva saker
Ja bilr mer och mer imponerad av mottagningen, om de ligger en station nära som stör så ka man vrida bort denBara mottagningen är kristallklar, ser fram emot att få rapport hur ja låter, men de finns mycke man ska ställe in så de lär ett tag innan ja er klar
En sak jag inte hittat svar på är hur stor mottagarfördröjningen är i en transceiver av typen IC-7300 eller IC7610. Jag använder en analog transceiver med en SDR som extra mottagare när en DX-station kör split. Den fördröjning som uppstår i programvaran i PCn (jag har provar flera) är så stor att man missar delar av ett tecken i början om motstationen kör QRQ. "Fick han SM0 eller bara M0"? Det rör sig om delar av en sekund.Ja, tekniken går framåt förstås men om jag jämför min 7300 med någon av mina andra stationer som till exempel min 7400 som står brevid är skillnaden på mottagningen i praktiken i det närmaste obefintlig i mina öron men visst är 7300:an en riktigt trevlig och bra radio.
Det är svårt att hitta bättre för de pengarna och när den kom ut på marknaden kostade den strax över 12.000:- vilket fick stationer som min 7400 att sjunka som en sten i begagnatpris.
Framför allt är spectrumscopet svårt beroendeframkallande.
Mycket bra, har kollat på 3 avsnitt och ska fortsättaHar en ic-7300 själv och tycker denna youtube är oslagbar för att hitta funktioner man inte trodde fanns. IC-7300 A-Z
Kul! lycka till.Fick hem den idag,
Ja GLD, jamfört me gammapparaterna upplever ja en fantastisk förändring, tror du skulle uppleva desamma, skillnad på gammalt å nyttKul! lycka till.
Jo därför har jag köpt ännu äldre apparater med rörjamfört me gammapparaterna upplever ja en fantastisk förändring, tror du skulle uppleva desamma,
OLD SCHOOL, när det gäller music gillar ja det. men ja fårstår ditt intresseJo därför har jag köpt ännu äldre apparater med rör
En sak jag inte hittat svar på är hur stor mottagarfördröjningen är i en transceiver av typen IC-7300 eller IC7610. Jag använder en analog transceiver med en SDR som extra mottagare när en DX-station kör split. Den fördröjning som uppstår i programvaran i PCn (jag har provar flera) är så stor att man missar delar av ett tecken i början om motstationen kör QRQ. "Fick han SM0 eller bara M0"? Det rör sig om delar av en sekund.
Överkurs, ja håller mig på mattanJag svarar mig själv. Jag hittade info.
Typiskt 5% av fördröjningen som uppstår i en SDR som körs på en Windowsdator. Så det är inga problem i praktiken.
Mycke finesser och inställningar me ja har gjort grundinställningarna till att börja med och de funkar kanonMycket bra, har kollat på 3 avsnitt och ska fortsätta
Man lär me tiden, nu har ja kommit på fantastiska inställningerMycke finesser och inställningar me ja har gjort grundinställningarna till att börja med och de funkar kanon
Visst är A-Z ett fantastiskt sätt att lära sig sin IC-7300. Har haft min 7300 över 2 år nu och fortfarande kollar jag den kanalen då och då för att få nya ahha upplevelser.Man lär me tiden, nu har ja kommit på fantastiska inställninger
Min nya 7300 har programvara 1.43, men den går ju att uppgraderaVisst är A-Z ett fantastiskt sätt att lära sig sin IC-7300. Har haft min 7300 över 2 år nu och fortfarande kollar jag den kanalen då och då för att få nya ahha upplevelser.