Har haft en IC-765 som hyllvärmare ett tag. Lite diverse problem men nu blev det lite mer allvarligt.
Häromdagen knäppte på strömbrytaren och ingenting hände. Apparaten är stendöd.
Dvs. den intern PS startar inte alls. Säkringarna är kollade förstås och helt OK.
Tidigare nätdelen har inte visad några symptom om trötthet.
Som tur, så finns ju en standard DC koppling från intern PS och dit kopplade jag en PS-55 och allt fungerar perfekt.
Den inbyggd PS är alltså defekt. Googlade en hel del, men verkar som ämnet inte är längre aktuellt, apparaten har ju några tiotals år på nacken.
Tänkte bara kolla om någon har uppfattning omeventuella typfel på denna enheten?
Ett tänkbar lösning är att flytta DC kontakt på bakpanelen istället för AC kontakt och köra med extern PS.
Tackar i förväg och väntar på några tips innan jag börjar rota mer...
73 Erkki SM5NBE
Häromdagen knäppte på strömbrytaren och ingenting hände. Apparaten är stendöd.
Dvs. den intern PS startar inte alls. Säkringarna är kollade förstås och helt OK.
Tidigare nätdelen har inte visad några symptom om trötthet.
Som tur, så finns ju en standard DC koppling från intern PS och dit kopplade jag en PS-55 och allt fungerar perfekt.
Den inbyggd PS är alltså defekt. Googlade en hel del, men verkar som ämnet inte är längre aktuellt, apparaten har ju några tiotals år på nacken.
Tänkte bara kolla om någon har uppfattning omeventuella typfel på denna enheten?
Ett tänkbar lösning är att flytta DC kontakt på bakpanelen istället för AC kontakt och köra med extern PS.
Tackar i förväg och väntar på några tips innan jag börjar rota mer...
73 Erkki SM5NBE