Idag fick jag böckerna från SSA, hur börja?

Palle

Well-Known Member
Fick som sagt min utbildningskasse idag och behöver lite råd hur jag skall börja med läsningen till certet..

Det finns ingen kurs i närheten av där jag bor så det får bli hemstudier, skall jag kontakta min lokala radioklubb i samband med detta?

Det kommer att ta ett tag då jag precis börjat läsa en annan kurs men det får ta den tid det tar helt enkelt.

Mvh.

//P
 
PALLE från SM6APQ

Jag är på Radiomuseet, Hisingen varje onsdag från c:a 1100 till 2100. Tag med din utbildningskasse till museet så kanske jag kan hjälpa dig. Adress till museet och mer info hittar du på internet. Du är välkommen att ringa mig för mer info.

73
Bengt, Tel. 0340-652111
SM6APQ
 
PALLE från SM6APQ

Jag är på Radiomuseet, Hisingen varje onsdag från c:a 1100 till 2100. Tag med din utbildningskasse till museet så kanske jag kan hjälpa dig. Adress till museet och mer info hittar du på internet. Du är välkommen att ringa mig för mer info.

73
Bengt, Tel. 0340-652111
SM6APQ

Tack det skall jag lägga på minnet!
 
Passa på nu Palle! Bengt APQ är en guldgruva för den som vill lära! Lång erfarenhet och mycken dold kunskap som man gör bäst i att lyssna till.
 
Om det där "pusslet" finns med (som man fick klippa ut själv) fortfarande
så kan jag rekommendera det med varm hand. Det fungerar mycket
bra som inlärning :)
 
Om det där "pusslet" finns med (som man fick klippa ut själv) fortfarande
så kan jag rekommendera det med varm hand. Det fungerar mycket
bra som inlärning :)

Japp det finns allt med och verkar vara en bra ide att träna med helt klart.

Är det något speciellt i boken man skall lägga tyngdpunkt på eller gäller det att memorera hel boken?

Ellära har jag redan en hel del av så den biten skall inte vara något problem direkt :)

//P
 
Kan du elläran så är resten ingen sak.
Ta ett kapitel i taget och lär dig inte bara formler och siffrorna utan lär dig vad dessa baseras på istället så klarnar det mesta.
Kortleken var perfekt för att lära sig prefixen, förkortningarna och bokstaveringen.
Jag gick igenom hela bunten och dom jag kunde perfekt la jag i egen hög och nötte dom andra om och om igen tills alla kort låg i den där högen.
Sen vände jag korten och gjorde samma sak, en kväll så har du lärt dig den.
 
Kan du elläran så är resten ingen sak.
Ta ett kapitel i taget och lär dig inte bara formler och siffrorna utan lär dig vad dessa baseras på istället så klarnar det mesta.
Kortleken var perfekt för att lära sig prefixen, förkortningarna och bokstaveringen.
Jag gick igenom hela bunten och dom jag kunde perfekt la jag i egen hög och nötte dom andra om och om igen tills alla kort låg i den där högen.
Sen vände jag korten och gjorde samma sak, en kväll så har du lärt dig den.

Tackar för tipset!
 
Back
Top