Hej,
Nu är jag här igen med ett objekt som jag behöver lite hjälp med att finna information om.
Detta verkar vara en radio för pejlning. Den är märkt med NAPM-1 och är tillverkad
av AGA.
Mottagaren verkar uppdelad på tre band
200 - 500 kHz
500 - 1500 kHz
1,5 - 4,0 MHz
Vilket givetvis gör den extra intressant för 160 och 80 meter såklart
En intressant sak är att i själva lådan där radion sitter finns en komplett uppsättning med
extra rör monterat snygg och prydligt.
Denna radio skulle jag gärna vilja ha igång men då behöver jag lite mer information om den.
Gärna ett schema, eller åtminstånde information om kontakterna så jag vet vart jag ska koppla in vad.
Sen får vi väl se vad proceduren blir om jag "chansar" med omformning av kondingar,m.m eller om det blir byte direkt innan minsta ström skickas in i radion.
Alla tips/kommentarer är välkommna!
73 de SM4WWG // Jörgen
Fler bilder finns på
Index of /radios/napm-1
Nu är jag här igen med ett objekt som jag behöver lite hjälp med att finna information om.
Detta verkar vara en radio för pejlning. Den är märkt med NAPM-1 och är tillverkad
av AGA.
Mottagaren verkar uppdelad på tre band
200 - 500 kHz
500 - 1500 kHz
1,5 - 4,0 MHz
Vilket givetvis gör den extra intressant för 160 och 80 meter såklart
En intressant sak är att i själva lådan där radion sitter finns en komplett uppsättning med
extra rör monterat snygg och prydligt.
Denna radio skulle jag gärna vilja ha igång men då behöver jag lite mer information om den.
Gärna ett schema, eller åtminstånde information om kontakterna så jag vet vart jag ska koppla in vad.
Sen får vi väl se vad proceduren blir om jag "chansar" med omformning av kondingar,m.m eller om det blir byte direkt innan minsta ström skickas in i radion.
Alla tips/kommentarer är välkommna!
73 de SM4WWG // Jörgen
Fler bilder finns på
Index of /radios/napm-1