Importera bokmärken till Firefox från Opera

SM7FBJ

Radiotelegrafist och halvdansk
Någon som vet hur man importerar bokmärken från Opera till Firefox?

När jag öppnar fältet för importering finns det bara Google Chrome som jag har avinstallerat! Och IE att välja mellan, inte Opera som jag just nu använder.

FF är väldigt långsam när det gäller nerladdning (Testat via Bredbandskollen, 1,7Mbit/s när det ska vara 10Mbit/s) jämfört med Opera som har 10MBit/s.

Jag har ominstallerat FF och tagit bort alla personliga inställningar inklusive alla bokmärken, dock så sparade jag alla bokmärken från FF till Opera innan jag gjorde detta.

Prova följande rutin:

Opera:
Inställningar
/Importera och Exportera
/Exportera bokmärken som HTML

Firefox:
Historik
/Visa all Historik
/Importera och Säkerhetskopiera
/Importera bokmärken från HTML

Det löste sig med att exportera och importera bokmärken i HTML-format.

Har jag fattat dig rätt att du har återgått till FF efter att ha kört Opera?

Vad var det i såna fall du inte gillade med Opera?

Själv har jag "alltid" (i datorvärlden är det inte så länge) kört Opera, andra har fått mig att prova andra webbläsare men jag hemfaller alltid åt Opera igen, förmodligen bara av gammal vana.

Jag kör det på alla mina datorer och mobiltelefoner och synkroniserar favorieter och bokmärken mellan dom och tycker att det funkar bra, tidigare har jag även använt Opera för att ladda hem filer i torrentformat då Opera har utmärkt stöd för det.

Men jag såg i någon undersökning att vi bara är 5% som har Opera som webbläsare så dom andra måste ju vara bättre på något, jag har bara aldrig hittat det.

Har jag fattat dig rätt att du har återgått till FF efter att ha kört Opera?

Vad var det i såna fall du inte gillade med Opera?

Själv har jag "alltid" (i datorvärlden är det inte så länge) kört Opera, andra har fått mig att prova andra webbläsare men jag hemfaller alltid åt Opera igen, förmodligen bara av gammal vana.

Jag kör det på alla mina datorer och mobiltelefoner och synkroniserar favorieter och bokmärken mellan dom och tycker att det funkar bra, tidigare har jag även använt Opera för att ladda hem filer i torrentformat då Opera har utmärkt stöd för det.

Men jag såg i någon undersökning att vi bara är 5% som har Opera som webbläsare så dom andra måste ju vara bättre på något, jag har bara aldrig hittat det.

detta va intressant. jo OPERA är en väldigt bra webbläsare för Linux. typ Ubuntu,RedHat mfl.

så det är övervägande att de flesta som kör med opera är Linux användare så som ja själv.

och där av tror jag anledningen till att det är just 5% users av opera för det är inte många som använder Linux. :)

hoppas jo tänkte precis skriva det att du får importera favos i HTML format. ifrån andra Webbläsare. om det inte funkar på det traditionella sättet.

lycka till i framtiden. hoppas allt löser sig med favoriterna.

Back