ingen repeateraktivitet i Göteborg?

... Som XUN skrev, det mesta har redan gjorts eller är numer förenat med så stor risk att de avstår.
Alldeles riktigt. Min son har i det närmaste förbjudit mastklättring för min del, framför allt för att vi inte har någon riktigt proffsig klättersele.

/ Göstha
 
Vissa repeatrar ger så usel täckning i städer att man drar sig från att använda dem. Tror inte så många skulle använda mobiltelefoner heller om masterna placerats en bit utanför städer på dåliga QTH.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Sak samma på det månatliga mötet. Meningslöst att åka dit för att enbart dricka kaffe.

Vilka tråkiga klubbar ni verkar tillhöra, vi har klubbkväll två kvällar i veckan, och visst varierar antalet en del, men det pratas väldigt mycket radio, DX, antenner och contest.

Sedan beklagar vi oss över väder och vind och hur dåligt det är på TV också, som vid alla andra fikasamtal.
 
Tycker även det är full fart på SK7CE. Många intressanta samtal om radioteknik och träffarna är (numera?) välbesökta. Intresset är långt från dött.
 
Jag testade ett allmänt anrop på Göteborgsrepeatern 145.650 , och fick svar direkt från en mobil station.
Tyvärr så går den repeatern väldigt dåligt.;)....måste vara lite tropo för att jag ska nå den......:) 73 Micke
 
Back
Top